Nissan Note - pierwsza jazda

Nowy Nissan Note nie stracił nic z funkcjonalności poprzednika. Zyskał jednak bardziej dynamiczne proporcje i nowoczesne gadżety, znane z aut wyższej klasy.

Zaczęło się od vanów w rozmiarze XL. Później pojawiły się kompaktowe minivany, a po nich - vany w skali mikro. Te ostatnie, zbudowane na płytach miejskich aut, podwyższonym dachem i wszechstronną kabiną próbują przekonać do siebie nie tylko nabywców Fiesty czy Yarisa, ale również modeli kompaktowych.

Wartość dodana

Pierwsza generacja Note'a miała w tym względzie mocne atuty. Przy długości 4,1 m jej rozstaw osi wynosił 2,6 m, czyli więcej niż w poprzedniej Skodzie Octavii. Druga odsłona modelu ma niemal identyczne wymiary, ale za sprawą o 1,5 cm niżej poprowadzonej linii dachu jej proporcje są znacznie milsze dla oka.

Reklama

W kabinie - dużo przestrzeni w obu rzędach, zarówno na wysokości kolan, jak i nad głowami. O miejskim pochodzeniu platformy Note'a przypomina tylko umiarkowana szerokość wnętrza. Nowy model jest solidnie przygotowany do rodzinnych wypadów. Z przodu ma sporo półek i schowków, z tyłu - rozkładane stoliki i przesuwną kanapę. Wsiadanie do tyłu i montaż fotelika dla dziecka znacznie ułatwiają drzwi otwierane pod kątem niemal 90 st.

Kierowca nowego Note'a siedzi nieco niżej niż w poprzedniku. Ergonomia jest poprawna (sterowanie komputerem pokładowym przeniesiono z zegarów na panel po lewej stronie kierownicy), podobnie jak spasowanie tworzyw i wyprofilowanie foteli. Brakuje tylko osiowej regulacji kolumny kierowniczej.

Równie poprawnie Note zachowuje się na drodze - nierówności resoruje łagodnie, a w zakrętach nie przechyla się zanadto. Co ciekawe, wersje benzynowe mają nieco twardsze nastawy zawieszenia od wysokoprężnej.

I tą ostatnią, o pojemności 1,5 litra i mocy 90 KM, jeździ się najprzyjemniej. Nie jest zbyt głośna, przypływ momentu obrotowego czuć już przy 1,5 tys. obr./min, a za miastem bez trudu można osiągnąć zużycie paliwa na poziomie 3,6 l/100 km. W uzyskaniu takiego wyniku pomaga układ start-stop oraz tryb "ECO", osłabiający reakcję na położenie pedału gazu.

Benzynowy silnik 1.2 DIG-S z kompresorem również zużywa niewiele paliwa (w trasie około 5 l/100 km), do sprawnej jazdy wymaga jednak utrzymywania wysokich obrotów.

Wszystkie wersje współpracują z 5-biegowymi skrzyniami ręcznymi, a DIG-S - także z bezstopniową przekładnią CVT (opcja).

Z duchem czasu

Podstawowy Note z wolnossącym silnikiem 1.2 kosztuje tyle samo, co poprzednik, czyli niespełna 43,5 tys. zł. Droższe wersje będą wyposażone w pakiet systemów aktywnego bezpieczeństwa i kamery ułatwiające parkowanie. W salonach auto pojawi się w październiku.

Dane techniczne: Nissan Note

Wersja1.21.2 DIG-S1.5 dCi
Silnikbenzynowybenz., kompresorturbodiesel
Pojemność skokowa1198 cm31198 cm31461 cm3
Układ cylindrów/zaworyR3/12R3/12R4/16
Moc maksymalna80 KM/600098 KM/560090 KM/4000
Maksymalny moment obrotowy110 Nm/4000147 Nm/4400200 Nm/1750
Osiągi
Prędkość maksymalna168 km/h181 (172) km/h179 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h13,7 s11,7 (12,2) s11,9 s
Średnie zużycie paliwa w l/100 km4,74,3 (5,2)3,6
Cenaod 43 490 złod 56 790 zł (61 890 zł)od 54 990 zł
dane w nawiasach dotyczą wersji CVT

Marcin Sobolewski

Nissan Juke Nismo 4WD CVT - TEST

Używany Nissan Primera P12 (2001-2007) - OPINIE

Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy