Hyundai ix35 - pierwsza jazda

Najnowszym modelem ix35 Hyundai udowadnia, że nie jest już w tyle za europejską konkurencją. „Koreańskie tygrysy” stają się coraz mocniejsze.

Podczas gdy świat walczy z kryzysem, niektórzy zdają się go nie dostrzegać. Hyundai jest już czwartym (łącznie z siostrzaną Kią) producentem aut na świecie. I nie rezygnuje z dalszej walki.

Nowym orężem Hyundaia jest nieduży SUV - model ix35. Zastępuje on produkowanego od sześciu lat Tucsona. I zdecydowanie zrywa ze stonowanym stylem poprzednika. Agresywnie stylizowany przód ze skośnymi światłami i trapezoidalną atrapą razem ze zdecydowanymi przetłoczeniami z boku nadają autu nowoczesny i dynamiczny wygląd. Już poprzednik był obszernym autem, więc i tu wygodnie usiądą cztery dorosłe osoby.

Kokpit nie przypomina pozbawionego wyrazu wnętrza Tucsona. Choć tworzywa użyte do jego wykończenia są raczej twarde, zmontowano je bardzo starannie. Nawet na wybojach z kabiny auta nie dobiegają żadne niepokojące odgłosy.

Nowy model ma się wyróżniać wyposażeniem. W standardzie auto będzie mieć np. sześć airbagów, ESP czy aluminiowe felgi. Za dopłatą dostaniemy z kolei rzeczy, o których właściciele Tucsona mogli tylko pomarzyć - m.in. dostęp bezkluczykowy, system nawigacji z ekranem dotykowym, kamerę cofania, wielki szklany dach czy asystenta parkowania.

Do napędu przewidziano dwie dwulitrowe jednostki - 163-konną benzynową i turbodiesla o mocy 136 KM. Jesienią dołączą do nich dwie słabsze odmiany (benzynowa 1.6 o mocy 140 KM i 115-konny diesel 1.7). Do wyboru będzie napęd przednich kół i 4x4.

Dość rozsądna wydaje się wersja z mocniejszym dieslem i przednim napędem. W końcu niewielu użytkowników tego typu aut wykorzystuje ich zdolności terenowe. A auto bez ciężkiego mechanizmu przeniesienia napędu na tylne koła zużywa mniej paliwa - na trasie łączącej górskie dróżki z autostradami Hyundai zużył zaledwie 6 l ON na 100 km. Jak na takie warunki to naprawdę mało. Przy okazji silnik ten zapewnia ix35 niezłe osiągi.

Zawieszenie jest nastawione na komfort podróżnych i trzeba przyznać, że z nierównościami radzi sobie dobrze. Podczas szybkiego pokonywania zakrętów auto dość mocno się przechyla, ale trzeba bardzo przesadzić z prędkością, żeby musiał interweniować układ ESP.

Marcin Laska

Reklama

Dane techniczne: Hyundai ix35

Wersja2.0 2WD2.0 4WD2.0 CRDi 2WD2.0 CRDi 4WD
Silnikbenzynowybenzynowyturbodieselturbodiesel
Pojemność skokowa1998 cm31998 cm31995 cm31995 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16R4/16R4/16R4/16
Moc maksymalna163 KM/6200163 KM/6200136 KM/4000136 KM/4000
Maks. moment obrotowy194 Nm/4600194 Nm/4600383 Nm/1800383 Nm/1800
Osiągi 
Prędkość maksymalna184 km/h182 km/h182 km/h181 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h10,4 s10,7 s9,4 s10,2 s
Średnie zużycie paliwa7,5 l/100 km7,6 l/100 km5,5 l/100 km5,5 l/100 km
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy