Subaru BRZ - test

Subaru BRZ jest „bliźniakiem” Toyoty GT 86.
Subaru BRZ jest „bliźniakiem” Toyoty GT 86.Motor
Kokpit nie zachwyca doborem tworzyw, ale kierowca zapomina o tym gdy tylko ruszy z miejsca. Tak jak o radiu – jedynym elemencie oświetlonym na zielono (reszta jest podświetlona na czerwono).
Kokpit nie zachwyca doborem tworzyw, ale kierowca zapomina o tym gdy tylko ruszy z miejsca. Tak jak o radiu – jedynym elemencie oświetlonym na zielono (reszta jest podświetlona na czerwono).Motor

Zobacz również:

    Subaru BRZ

    Subaru BRZ jest „bliźniakiem” Toyoty GT 86.
    Subaru BRZ jest „bliźniakiem” Toyoty GT 86.Motor
    Specjalnie użyto stosunkowo niedużych kół (215/45 R17). Tu nie chodziło o maksymalną przyczepność, ale o przyjemność z prowadzenia auta.
    Specjalnie użyto stosunkowo niedużych kół (215/45 R17). Tu nie chodziło o maksymalną przyczepność, ale o przyjemność z prowadzenia auta.Motor
    Z tyłu jest ciasno. To raczej miejsce na podręczny bagaż. Albo na kaski podczas wyprawy na tor. Dziwi „doklejone” do szyby trzecie światło stopu.
    Z tyłu jest ciasno. To raczej miejsce na podręczny bagaż. Albo na kaski podczas wyprawy na tor. Dziwi „doklejone” do szyby trzecie światło stopu.Motor
    Rozdzielone wysokim tunelem fotele są ciasne, ale zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Świetnie, że zamontowano je bardzo nisko.
    Rozdzielone wysokim tunelem fotele są ciasne, ale zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Świetnie, że zamontowano je bardzo nisko.Motor
    Zestaw zegarów pasuje do sportowego auta – obrotomierz jest pośrodku, a prędkościomierz zdublowano cyfrowym wskaźnikiem.
    Zestaw zegarów pasuje do sportowego auta – obrotomierz jest pośrodku, a prędkościomierz zdublowano cyfrowym wskaźnikiem.Motor
    Lewy przycisk wyłącza kontrolę toru jazdy, prawy tylko osłabia.
    Lewy przycisk wyłącza kontrolę toru jazdy, prawy tylko osłabia.Motor
    Kokpit nie zachwyca doborem tworzyw, ale kierowca zapomina o tym gdy tylko ruszy z miejsca. Tak jak o radiu – jedynym elemencie oświetlonym na zielono (reszta jest podświetlona na czerwono).
    Kokpit nie zachwyca doborem tworzyw, ale kierowca zapomina o tym gdy tylko ruszy z miejsca. Tak jak o radiu – jedynym elemencie oświetlonym na zielono (reszta jest podświetlona na czerwono).Motor
    Dwulitrowy bokser najlepiej czuje się przy wysokich obrotach. Jest dość głośny, ale taki dźwięk nie przeszkadza.
    Dwulitrowy bokser najlepiej czuje się przy wysokich obrotach. Jest dość głośny, ale taki dźwięk nie przeszkadza.Motor
    Niska maska, cofnięta kabina i krótki tył – BRZ ma rewelacyjne proporcje.
    Niska maska, cofnięta kabina i krótki tył – BRZ ma rewelacyjne proporcje.Motor

    Subaru BRZ i Toyota GT 86

    Z tyłu są nie do odróżnienia. Łatwiej rozpoznać je z przodu – z tej strony różnią się zderzakami i rozkładem świateł.
    Z tyłu są nie do odróżnienia. Łatwiej rozpoznać je z przodu – z tej strony różnią się zderzakami i rozkładem świateł.Motor

    Historyczne modele Subaru

    Subaru 360 (1958-71): pierwsze masowe Subaru. Silnik z tyłu, napęd na tył.
    Subaru 360 (1958-71): pierwsze masowe Subaru. Silnik z tyłu, napęd na tył.Subaru
    Subaru R2 (1969-72): budowa jak w 360, także dwucylindrowy silnik.
    Subaru R2 (1969-72): budowa jak w 360, także dwucylindrowy silnik.Subaru
    Subaru XT (1985-91): kanciasta linia i 4x4.
    Subaru XT (1985-91): kanciasta linia i 4x4.Subaru
    Subaru SVX (1991-96): futurystyczne 4x4.
    Subaru SVX (1991-96): futurystyczne 4x4.Subaru

    Dane techniczne: Subaru BRZ

    Silnik
    benzynowy
    Pojemność skokowa
    1998 cm3
    Układ cylindrów/zawory
    B4/16
    Układ
    wzdłużny
    Zasilanie
    wtrysk bezpośredni
    Moc maksymalna
    200 KM/7000
    Maks. moment obrotowy
    205 Nm/6400
    Napęd
    tylny
    Skrzynia biegów
    manualna/6-biegowa
    Hamulce (przód/tył)
    tarcz. went./tarcz. went.
    Zawieszenie przednie
    McPherson
    Zawieszenie tylne
    wielowahaczowe
    Masa/ładowność
    1239/431 kg
    Średnica zawracania
    10,8 m
    Pojemność bagażnika
    243 l
    Pojemność zbiornika paliwa
    50 l (Pb 98)
    Wymiar (dł./szer./wys.)
    424/178/129 cm
    Rozstaw osi
    257 cm
    Opony
    215/45 R17
    Teoretyczny zasięg
    640 km
    Osiągi (dane producenta)
    Prędkość maksymalna
    226 km/h
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,6 s
    Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
    10,4/6,4/7,8
    Dane testowe
    Przyspieszenie 0-100 km/h
    7,8 s
    Elastyczność 60-100 km/h
    7,6 s (4. bieg)
    Elastyczność 80-120 km/h
    13,5 s (6. bieg)
    Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
    39,9 m
    Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
    39,7 m
    Poziom hałasu przy 100 km/h
    73,3 dB
    Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
    10,5/7,5
    Rzeczywisty zasięg
    550 km
    Cena
    od 28 500 euro