Subaru BRZ - test

Subaru BRZ jest „bliźniakiem” Toyoty GT 86.
Subaru BRZ jest „bliźniakiem” Toyoty GT 86.Motor
Kokpit nie zachwyca doborem tworzyw, ale kierowca zapomina o tym gdy tylko ruszy z miejsca. Tak jak o radiu – jedynym elemencie oświetlonym na zielono (reszta jest podświetlona na czerwono).
Kokpit nie zachwyca doborem tworzyw, ale kierowca zapomina o tym gdy tylko ruszy z miejsca. Tak jak o radiu – jedynym elemencie oświetlonym na zielono (reszta jest podświetlona na czerwono).Motor

Subaru BRZ

Subaru BRZ jest „bliźniakiem” Toyoty GT 86.
Subaru BRZ jest „bliźniakiem” Toyoty GT 86.Motor
Specjalnie użyto stosunkowo niedużych kół (215/45 R17). Tu nie chodziło o maksymalną przyczepność, ale o przyjemność z prowadzenia auta.
Specjalnie użyto stosunkowo niedużych kół (215/45 R17). Tu nie chodziło o maksymalną przyczepność, ale o przyjemność z prowadzenia auta.Motor
Z tyłu jest ciasno. To raczej miejsce na podręczny bagaż. Albo na kaski podczas wyprawy na tor. Dziwi „doklejone” do szyby trzecie światło stopu.
Z tyłu jest ciasno. To raczej miejsce na podręczny bagaż. Albo na kaski podczas wyprawy na tor. Dziwi „doklejone” do szyby trzecie światło stopu.Motor
Rozdzielone wysokim tunelem fotele są ciasne, ale zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Świetnie, że zamontowano je bardzo nisko.
Rozdzielone wysokim tunelem fotele są ciasne, ale zapewniają bardzo dobre trzymanie boczne. Świetnie, że zamontowano je bardzo nisko.Motor
Zestaw zegarów pasuje do sportowego auta – obrotomierz jest pośrodku, a prędkościomierz zdublowano cyfrowym wskaźnikiem.
Zestaw zegarów pasuje do sportowego auta – obrotomierz jest pośrodku, a prędkościomierz zdublowano cyfrowym wskaźnikiem.Motor
Lewy przycisk wyłącza kontrolę toru jazdy, prawy tylko osłabia.
Lewy przycisk wyłącza kontrolę toru jazdy, prawy tylko osłabia.Motor
Kokpit nie zachwyca doborem tworzyw, ale kierowca zapomina o tym gdy tylko ruszy z miejsca. Tak jak o radiu – jedynym elemencie oświetlonym na zielono (reszta jest podświetlona na czerwono).
Kokpit nie zachwyca doborem tworzyw, ale kierowca zapomina o tym gdy tylko ruszy z miejsca. Tak jak o radiu – jedynym elemencie oświetlonym na zielono (reszta jest podświetlona na czerwono).Motor
Dwulitrowy bokser najlepiej czuje się przy wysokich obrotach. Jest dość głośny, ale taki dźwięk nie przeszkadza.
Dwulitrowy bokser najlepiej czuje się przy wysokich obrotach. Jest dość głośny, ale taki dźwięk nie przeszkadza.Motor
Niska maska, cofnięta kabina i krótki tył – BRZ ma rewelacyjne proporcje.
Niska maska, cofnięta kabina i krótki tył – BRZ ma rewelacyjne proporcje.Motor

Subaru BRZ i Toyota GT 86

Z tyłu są nie do odróżnienia. Łatwiej rozpoznać je z przodu – z tej strony różnią się zderzakami i rozkładem świateł.
Z tyłu są nie do odróżnienia. Łatwiej rozpoznać je z przodu – z tej strony różnią się zderzakami i rozkładem świateł.Motor

Historyczne modele Subaru

Subaru 360 (1958-71): pierwsze masowe Subaru. Silnik z tyłu, napęd na tył.
Subaru 360 (1958-71): pierwsze masowe Subaru. Silnik z tyłu, napęd na tył.Subaru
Subaru R2 (1969-72): budowa jak w 360, także dwucylindrowy silnik.
Subaru R2 (1969-72): budowa jak w 360, także dwucylindrowy silnik.Subaru
Subaru XT (1985-91): kanciasta linia i 4x4.
Subaru XT (1985-91): kanciasta linia i 4x4.Subaru
Subaru SVX (1991-96): futurystyczne 4x4.
Subaru SVX (1991-96): futurystyczne 4x4.Subaru

Dane techniczne: Subaru BRZ

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
1998 cm3
Układ cylindrów/zawory
B4/16
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
200 KM/7000
Maks. moment obrotowy
205 Nm/6400
Napęd
tylny
Skrzynia biegów
manualna/6-biegowa
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
McPherson
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Masa/ładowność
1239/431 kg
Średnica zawracania
10,8 m
Pojemność bagażnika
243 l
Pojemność zbiornika paliwa
50 l (Pb 98)
Wymiar (dł./szer./wys.)
424/178/129 cm
Rozstaw osi
257 cm
Opony
215/45 R17
Teoretyczny zasięg
640 km
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
226 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,6 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/średnie w l/100 km)
10,4/6,4/7,8
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
7,8 s
Elastyczność 60-100 km/h
7,6 s (4. bieg)
Elastyczność 80-120 km/h
13,5 s (6. bieg)
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
39,9 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
39,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
73,3 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
10,5/7,5
Rzeczywisty zasięg
550 km
Cena
od 28 500 euro