Audi RS 5 - test

Wrażenia dźwiękowe, jakie oferuje RS 5, sprawiają, że zapomina się o istnieniu radia.
Wrażenia dźwiękowe, jakie oferuje RS 5, sprawiają, że zapomina się o istnieniu radia.Motor
Wrażenia dźwiękowe, jakie oferuje RS 5, sprawiają, że zapomina się o istnieniu radia
Jakość wykonania i obsługa – typowa dla Audi. Podczas zeszłorocznego liftingu samochód otrzymał ściętą u dołu kierownicę.
Jakość wykonania i obsługa – typowa dla Audi. Podczas zeszłorocznego liftingu samochód otrzymał ściętą u dołu kierownicę.Motor

Audi RS 5

Elektrycznie regulowane fotele pokryte skórą należą do wyposażenia seryjnego. Świetnie sprawdza się wysuwana podpórka pod uda. Pozycja do jazdy jest bardzo dobra, a sam fotel nieźle trzyma ciało w zakrętach.
Elektrycznie regulowane fotele pokryte skórą należą do wyposażenia seryjnego. Świetnie sprawdza się wysuwana podpórka pod uda. Pozycja do jazdy jest bardzo dobra, a sam fotel nieźle trzyma ciało w zakrętach.Motor
Z tyłu miejsca jest bardzo niewiele. Ale czego się spodziewać po coupe, określanym jako 2+2?
Z tyłu miejsca jest bardzo niewiele. Ale czego się spodziewać po coupe, określanym jako 2+2?Motor
Jakość wykonania i obsługa – typowa dla Audi. Podczas zeszłorocznego liftingu samochód otrzymał ściętą u dołu kierownicę.
Jakość wykonania i obsługa – typowa dla Audi. Podczas zeszłorocznego liftingu samochód otrzymał ściętą u dołu kierownicę.Motor
Można też unieść go, wciskając przycisk.
Można też unieść go, wciskając przycisk.Motor
Ostani z nich – Individual – można dowolnie konfigurować.
Ostani z nich – Individual – można dowolnie konfigurować.Motor
Za kierownicą – łopatki do ręcznej zmiany biegów.
Za kierownicą – łopatki do ręcznej zmiany biegów.Motor
Między prędkościomierzem i obrotomierzem widnieje kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Tu nic nie rozprasza kierowcy.
Między prędkościomierzem i obrotomierzem widnieje kolorowy wyświetlacz komputera pokładowego. Tu nic nie rozprasza kierowcy.Motor
Tym przyciskiem wybiera się jeden z czterech trybów jazdy.
Tym przyciskiem wybiera się jeden z czterech trybów jazdy.Motor
Dobrze, że jeszcze są takie silniki. Wolnossące V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa kręci się do 8250 obr./min, ale wcale nie protestuje przed niskimi obrotami.
Dobrze, że jeszcze są takie silniki. Wolnossące V8 z bezpośrednim wtryskiem paliwa kręci się do 8250 obr./min, ale wcale nie protestuje przed niskimi obrotami.Motor
Audi RS 5
Audi RS 5Motor
Audi RS 5 to znakomity samochód, który po prostu waży za dużo. Gdyby był lżejszy o 100-200 kg, byłby perfekcyjny.
Audi RS 5 to znakomity samochód, który po prostu waży za dużo. Gdyby był lżejszy o 100-200 kg, byłby perfekcyjny.Motor
Pod klapą z wysuwanym spoilerem mieści się 455-litrowy bagażnik. Testowy egzemplarz jeździ na 20-calowych kołach z oponami o rozmiarze 275/30, a z podwójnych końcówek wydechu rozlegają się prawdziwe gromy.
Pod klapą z wysuwanym spoilerem mieści się 455-litrowy bagażnik. Testowy egzemplarz jeździ na 20-calowych kołach z oponami o rozmiarze 275/30, a z podwójnych końcówek wydechu rozlegają się prawdziwe gromy.Motor
Spojler wysuwa się automatycznie po przekroczeniu 120 km/h.
Spojler wysuwa się automatycznie po przekroczeniu 120 km/h.Motor
Ceramiczne tarcze hamulcowe to koszt 33 180 zł. Warto dla nich zrezygnować z innych opcji.
Ceramiczne tarcze hamulcowe to koszt 33 180 zł. Warto dla nich zrezygnować z innych opcji.Motor
Jeden ze znaków rozpoznawczych rodziny RS, czyli dwie owalne końcówki układu wydechowego.
Jeden ze znaków rozpoznawczych rodziny RS, czyli dwie owalne końcówki układu wydechowego.Motor

Audi RS 5 - podsumowanie

Konkurenci Audi RS 5

BMW M3 ma 420 KM i 100 km/h osiąga w 4,8 s. Masa własna – 1655 kg. Cena od 328 900 zł.
BMW M3 ma 420 KM i 100 km/h osiąga w 4,8 s. Masa własna – 1655 kg. Cena od 328 900 zł.BMW
Mercedes C63 AMG Coupe napędzany 457-konnym V8. Waży 1730 kg. Od 353 000 zł.
Mercedes C63 AMG Coupe napędzany 457-konnym V8. Waży 1730 kg. Od 353 000 zł.Mercedes

Dane techniczne: Audi RS 5

Silnik
benzynowy
Pojemność skokowa
4163 cm3
Układ cylindrów/zawory
V8/32
Układ
wzdłużny
Zasilanie
wtrysk bezpośredni
Moc maksymalna
450 KM/8250
Maks. moment obrotowy
430 Nm/4000
Napęd
4x4
Skrzynia biegów
aut./7-bieg. (S tronic)
Hamulce (przód/tył)
tarcz. went./tarcz. went.
Zawieszenie przednie
wielowahaczowe
Zawieszenie tylne
wielowahaczowe
Długość/szerokość/wysokość
465/186/137 cm
Rozstaw osi
275 cm
Średnica zawracania
10,7 m
Masa/ładowność
1715/500 kg
Poj. bagażnika (min./maks.)
455/829 l
Poj. zbiornika paliwa
61 l (Pb 98)
Opony
265/35 R19
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna
250 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,5 s
Zużycie paliwa (miasto/trasa/cykl mieszany w l/100 km)
14,4/8,3/10,5
Zasięg teoretyczny
581 km
Dane testowe
Przyspieszenie 0-100 km/h
4,2 s
Przyspieszenie 0-140 km/h
7,5 s
Przyspieszenie 0-180 km/h
12,3 s
Hamowanie 100-0 km/h (zimne)
32,5 m
Hamowanie 100-0 km/h (ciepłe)
32,7 m
Poziom hałasu przy 100 km/h
65,8 dB
Zużycie paliwa (miasto/trasa w l/100 km)
16,7/9,5
Rzeczywisty zasięg
466 km
Cena wersji podstawowej*
376 510 zł
Cena
376 510 zł
*z tym samym silnikiem