Ukryta linka w bagażniku. Używaj jej tylko w awaryjnej sytuacji
W niektórych modelach samochodów można znaleźć linkę, zwykle w czerwonym kolorze, która służy do awaryjnego otwierania klapki paliwa, gdy mechanizm się zatnie. Jak to działa i jak poradzić sobie z zablokowaną klapką, gdy mechanizm jej otwierania jest elektryczny?
Zacinająca się klapka paliwa to problem, z którym prędzej czy później może spotkać się każdy kierowca. Może to być frustrujące, szczególnie gdy jesteśmy na stacji benzynowej i nie możemy zatankować, a w baku nie ma wiele paliwa. Jak sobie poradzić z tym problemem? Wszystko zależy od mechanizmu.
Jeżeli klapka paliwa w twoim aucie otwierana jest za pomocą elektronicznego przycisku, upewnij się, że samochód jest otwarty. W niektórych modelach aut klapka paliwa może być powiązana z centralnym zamkiem, co oznacza, że musi być odblokowany, aby klapka się otworzyła. W starszych modelach samochodów często znajduje się dźwignia wewnątrz auta, zazwyczaj obok fotela kierowcy. Upewnij się, że naciskasz ją prawidłowo. Czasami może ona wymagać mocniejszego pociągnięcia.
Jeżeli mechanizm wydaje się być zatkany lub zapieczony, delikatnie spryskaj go smarem penetracyjnym, takim jak WD-40. Używaj smaru ostrożnie, aby nie uszkodzić lakieru samochodu. Odczekaj kilka minut, aby smar miał czas na działanie, a następnie spróbuj ponownie otworzyć klapkę. Może też dojść do awarii siłownika, spowodowanej najczęściej zabrudzeniami.
W przypadku samochodów z elektronicznym mechanizmem otwierania klapki paliwa, problem może leżeć w uszkodzonym bezpieczniku. Sprawdź skrzynkę bezpieczników i zidentyfikuj bezpiecznik odpowiedzialny za ten mechanizm. Jeżeli jest przepalony, wymień go na nowy.
Niektóre samochody są wyposażone w awaryjną dźwignię otwierania klapki paliwa. Zazwyczaj znajduje się ona w bagażniku lub w okolicy dźwigni otwierania maski. Sprawdź instrukcję obsługi swojego pojazdu, aby zlokalizować tę dźwignię i spróbuj jej użyć. Mechanizm do awaryjnego otwierania znajduje się najczęściej pod tapicerowanym boczkiem lub plastikową klapką serwisową, a sama linka ma zwykle kolor czerwony.
Jeśli żadna z powyższych metod nie przynosi rezultatu, czas skonsultować się z mechanikiem. Profesjonalista będzie miał narzędzia i wiedzę, aby bezpiecznie otworzyć klapkę paliwa bez uszkodzenia samochodu. Warto pamiętać, żeby nie robić niczego na siła i ewentualny próby awaryjnego otwierania klapki wykonywać z wyczuciem.