Ukryta funkcja hamulca. Jest zbawienna podczas jazdy w korku

Nowe samochody posiadają wiele udogodnień ułatwiających codzienną jazdę. Niektóre z nich nie są jednak widoczne na pierwszy rzut oka i wymagają od kierowcy aktywacji. Tak jest z opisywaną poniżej ukrytą funkcją hamulca.

Auto Hold - przyjemniejsza jazda w korku

Wspomniana funkcja hamulca nazywa się Auto Hold. W dużym skrócie jest to system, który działa  na zasadzie podtrzymywania ciśnienia w układzie hamulcowym po zatrzymaniu samochodu. Dzięki niemu kierowca nie musi trzymać nogi na hamulcu podczas zatrzymania, na przykład na światłach, czy podczas dłuższych postojów w korku.

Rozwiązanie to stosuje się w samochodach z elektrycznym hamulcem ręcznym - głownie w pojazdach wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Aktywacja systemu Auto Hold zwalnia kierowcę m.in. z ciągłego kontrolowania pedału hamulca. Pomimo wrzuconego biegu samochód nie zacznie sam pełznąć do przodu.

Reklama

Jak aktywować funkcję Auto Hold?

W zależności od marki samochodu oraz jego modelu, system Auto Hold można aktywować na kilka różnych sposobów.

  • W większości modeli rozwiązanie włącza się przy pomocy dedykowanego przycisku, znajdującego się najczęściej koło przełącznika elektrycznego hamulca ręcznego.
  • Nowsze samochody, które nierzadko są pozbawione fizycznych przycisków, umożliwiają aktywację systemu Auto Hold bezpośrednio poprzez system multimedialny pojazdu.
  • Wybrani producenci stosują także metodę aktywującą funkcję poprzez mocne wciśnięcie hamulca. Tak to wygląda m.in. w samochodach marki Mercedes.

Kiedy funkcja jest poprawnie aktywowana, zostaje to sygnalizowane odpowiednią kontrolką na desce rozdzielczej.

Auto Hold - nie mylić z Hill Hold Control

Funkcja Auto Hold jest przez kierowców często mylona z bliźniaczym rozwiązaniem o nazwie Hill Hold Control. 

System ten - potocznie określany mianem "asystenta ruszania na wzniesieniu" - jest dostępny w niemal każdym nowym samochodzie i jak sama nazwa wskazuje - pomaga w sprawnym ruszaniu pod górkę.

Chociaż rozwiązanie działa na podobnej zasadzie, co Auto Hold - ciśnienie w układzie hamulcowym jest utrzymywane zazwyczaj na tylko kilka sekund. Ponadto funkcja ta jest zazwyczaj automatycznie włączana w ustawieniach samochodu i nie wymaga dodatkowej aktywacji.

***

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: hamulec | porady
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy