Kierowcy proszą się o mandat lub wypadek. A wystarczy wozić w aucie ręcznik

Usuwanie szronu z szyb to jedna z najbardziej irytujących czynności, które kierowcy muszą robić przed zimową jazdą samochodem. Sytuacja dodatkowo komplikuje się, gdy szyba zaczyna zamarzać od środka. Część kierowców lekceważy problem i jeździ "na czołgistę", oczyszczając szyby tylko fragmentarycznie. Warto poznać skuteczne sposoby, jak pozbyć się problemu zamarzniętych szyb.

W każdym samochodzie zaparkowanym na dworze przy ujemnych temperaturach trzeba poświęcić co najmniej kilka minut, żeby pozbyć się szronu na szybach. Wyjątkowo irytującym problemem jest zamarzanie szyby od wewnętrznej strony.

Usuwanie szronu przy pomocy skrobaczki

Można wtedy próbować usuwać lód przy pomocy skrobaczki, ale ta czynność potrafi być męcząca z powodu wygięcia szyby od wewnątrz. Warto wspomnieć również o tym, że skrobaczka może doprowadzić do pojawienia się rys na szybie. Wystarczy, że w zdrapywanym lodzie pojawią się drobinki piasku lub kamyki.

Usuwany szron spada na podszybie i deskę rozdzielczą, a potem odparowuje z powrotem na szybę. Dlatego warto mieć ze sobą szmatkę lub papierowy ręcznik, które pozwolą zebrać wodę. Przydadzą się również w sytuacji, gdy kierowca zdecyduje się spryskać szybę środkiem odmrażającym. Po spryskaniu powierzchni szyby i odczekaniu kilku minut, trzeba zebrać rozpuszczony śnieg z lodem.

Reklama

Zamarzanie szyb od środka - sposoby na uniknięcie problemu

Szyby zamarzają od środka z powodu wilgoci. Gdy jest jej dużo w kabinie, zaczyna osiadać na szybach, a mróz sprawia, że drobinki wody zaczynają zamarzać. Dlatego istotną kwestią w pozbywaniu się tego problemu jest walka z wilgocią. Warto zastosować metody podobne do tych, gdy pojawia się problem parujących szyb.

Podczas jazdy warto ustawić w początkowej fazie nawiew na wysokie obroty, a następnie lekko uchylić szyby, żeby pozbyć się pary wodnej z kabiny. 

Żeby skutecznie pozbyć się wilgoci, warto w pierwszym etapie rozważyć wymianę filtra kabinowego, który po kilku latach użytkowania jest już zwykle brudny i niedrożny. Taki stan powoduje, że przyczynia się do gromadzenia wilgoci w przedziale pasażerskim, a tym samym do pojawiania się pary, a następnie zamarzania szyb.

Wielu kierowców o tym zapomina, ale ważne jest udrożnienie odpływów w karoserii, a już szczególnie tych znajdujących się w podszybiu. Dzięki temu nadmiar wody jest skutecznie usuwany z karoserii.

W skutecznym zapobieganiu wilgoci w kabinie samochodu pomagają sprawne uszczelki. Każda nieszczelność spowoduje pojawienie się pary na szybach.

Wymiana dywaników materiałowych na gumowe również przyczyni się do zmniejszenia ilości wilgoci w kabinie. Materiałowe dywaniki absorbują wodę, a gumowe pozwalają szybko się jej pozbyć. 

***


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy