Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle - test
Akurat w przypadku tego auta slogan reklamowy sprawdza się w praktyce. Honda CR-V z nowym dieslem 1.6 i-DTEC to jeden z oszczędniejszych SUV-ów.
Trzeba przyznać, że Honda w przypadku swojego kompaktowego SUV-a niczego nie udaje. W odróżnieniu od wielu konkurentów w tej klasie, nie przypisuje swojemu modelowi "nadprzyrodzonych" zdolności terenowych. CR-V to bowiem bardziej minivan z oferowaną przy niektórych silnikach opcją napędu na cztery koła niż SUV w pełnym tego słowa znaczeniu.
Wnętrze w rozmiarze XL
Japoński producent wypracował przez ostatnie lata swój własny styl: stworzył wnętrze jednocześnie oryginalne i dobre jakościowo. Największą jednak zaletą Hondy CR-V jest obszerność wnętrza. Pod tym względem samochód wygrywa nie tylko z rynkowymi liderami segmentu (Nissan Qashqai, Kia Sportage), ale i z większością modeli tej klasy. Na pochwałę zasługuje przede wszystkim duża szerokość kabiny i spora ilość miejsca na nogi z tyłu - są to bardzo pożądane cechy w aucie rodzinnym.
Nowość w tym modelu to silnik wysokoprężny 1.6 i-DTEC. Doświadczenia zdobyte przy produkcji diesla 2.2 zaprocentowały bardzo dobrymi parametrami. 1.6 i-DTEC doskonale reaguje na ruchy pedałem gazu i osiąga ogromny jak na tę pojemność moment obrotowy 300 Nm. Pomaga to przy wyprzedzaniu przy wysokich prędkościach. W odróżnieniu od wielu konkurencyjnych diesli, jego dźwięk pracy nie jest zbytnio natarczywy. Największą jednak zaletą jest bardzo niskie zużycie paliwa. Wyników osiąganych w teście przez tego SUV-a nie powstydziłby się niejeden samochód kompaktowy o zbliżonych osiągach.
Uzyskanie homologacyjnych wartości spalania wydaje się wprawdzie nierealne, ale na trasie przy mniej dynamicznym stylu jazdy spokojnie można zejść poniżej 5,5 l/100 km. W mieście CR-V spala poniżej 7 l/100 km, co również jest przyzwoitym wynikiem.
Z napędem na przód
Niskie wyniki zużycia paliwa po części mogą wynikać z zastosowania wyłącznie napędu na przednią oś. W przypadku jednostki 1.6 i-DTEC producent w ogóle nie przewiduje opcji 4x4.
Istotnym mankamentem modelu CR-V jest jego wysoka cena. Kwota blisko 130 tys. zł za auto z przednim napędem to obiektywnie dość dużo. Aż o 30 tys. zł taniej można kupić topowo wyposażoną Kię Sportage. Nawet w najtańszej wersji wyposażenia Comfort na CR-V 1.6 i-DTEC trzeba wydać ponad 111 000 zł. Marka jednak ma dobrą renomę i chętnych na zakup CR-V nie brakuje.
Mały diesel w dużym SUV-ie? Jeśli ktoś ma jeszcze wątpliwości, to Honda CR-V powinna je rozwiać.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle: plusy
- cichy, dynamiczny i oszczędny silnik,
- dobra jakość wykonania,
- pewne własności jezdne,
- obszerne wnętrze z płaską podłogą z tyłu.
Honda CR-V 1.6 i-DTEC 2WD Lifestyle: minusy
- wysoka cena zakupu,
- brak dobrej skrzyni automatycznej w ofercie,
- ograniczona widoczność do tyłu.
Tekst: Marcin Klonowski, zdjęcia: Robert Brykała