Ford Focus 1.6 EcoBoost Trend Kombi - test

Benzynowy silnik 1.6 turbo to recepta Forda na pogodzenie osiągów i ekonomiki. Zapewnia Focusowi osiągi dwulitrówki przy spalaniu na akceptowalnym poziomie.

Focus zawsze dobrze sprzedawał się w Polsce. Po części to zasługa zakupów flotowych, ale w dużej mierze także kwestia odpowiednich cen. Za to nigdy wśród atutów tego modelu nie było nowatorskich jednostek napędowych. Ford postanowił jednak ostro wejść w technologię "downsizingu" (zastępowania pojemności doładowaniem), czego efektem jest chociażby tytuł silnika roku dla jednostki 1.0 EcoBoost. Czterocylindrowe 1.6 EcoBoost to z kolei propozycja dla tych, którzy przy okazji oszczędzania paliwa nie chcą słyszeć o terkocie trzycylindrowca czy o ograniczonych osiągach. To godny następca 145-konnej dwulitrówki.

Reklama

Jak to zwykle bywa z danymi fabrycznymi - producent obiecuje gruszki na wierzbie w postaci średniego spalania na poziomie 6,0 l/100 km. Tak dobrze nie jest, ale i tak tego mocnego, kompaktowego kombi nie można uznać za paliwożerne. Na trasie można wprawdzie zejść w okolice 7 l/100 km, jednak w mieście wyniki będą oscylować wokół 10 l/100 km. Trochę zbyt wolno działa system Auto-Start-Stop, ale to wada większości modeli kompaktowych z tym rozwiązaniem. Niezmiennie atutem Focusa pozostaje doskonałe trzymanie drogi na zakrętach.

Awangardowo zaprojektowane wnętrze jednym może się podobać, innym nie. Na krytykę zasługuje sposób obsługi komputera pokładowego, angażujący nazbyt uwagę kierowcy. Do reszty rozwiązań można się jakoś przyzwyczaić. Jeżeli samochód ma służyć do celów rodzinnych, to warto przed kupnem zapakować do niego rodzinę. Z racji dość wąskiej kanapy jest to raczej samochód 4-osobowy (konkurencja oferuje nawet o 11 cm więcej na szerokość). Ogólnie jednak Focus z tym silnikiem to udany model.

Ford Focus 1.6 EcoBoost: plusy

  • pewne własności jezdne
  • dobra dynamika
  • dość przestronne wnętrze
  • duży bagażnik
  • bogate wyposażenie

Ford Focus 1.6 EcoBoost: minusy

  • skomplikowana obsługa komputera pokładowego
  • mała ilość miejsca na tylnej kanapie (ograniczona szerokość)

Marcin Klonowski

Dane techniczne: Ford Focus 1.6 EcoBoost 150 KM Trend Sportkombi

Silnikbenzynowy, turbo
Pojemność skokowa1596 cm3
Układ cylindrów/zaworyR4/16
Moc maksymalna150 KM/5700
Maks. moment obrotowy240 Nm/1600
Napędprzedni
Skrzynia biegówman./6-biegowa
Pojemność bagażnika490/1515 l
Opony225/45 R17
Wymiar (dł./szer./wys.)456/183/151 cm
Rozstaw osi265 cm
Osiągi (dane producenta)
Prędkość maksymalna210 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h8,6 s
Zużycie paliwa wg producenta (miasto/trasa/średnie w l/100 km)7,7/5,6/6,0
Średnie zużycie paliwa w teście (miasto/trasa w l/100 km)10,0/7,2
Motor
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy