Fiat 500X. Samochód idealny do miasta

​W ostatnich latach jesteśmy świadkami potężnej ekspansji crossoverów. Europejczycy porzucili klasyczne samochody kompaktowe na rzecz aut o podobnych wymiarach, ale cechujących się podniesionym zawieszeniem.

Do grona producentów, którzy w swojej ofercie mają samochody tego typu dołączył niedawno Fiat, który na rynek wprowadził model 500X. Samochód ten ma łączyć zalety niewielkich rozmiarów zewnętrznych z obszernym wnętrzem oraz wysoką manewrowością, tak przydatną na ciasnych, miejskich uliczkach. Co więcej, ze względu na dostępne wersje silnikowe tego modelu, Fiat 500X powinien zostać doceniony nie tylko jako miejski crossover, ale również ekonomiczny samochód, przyjazny środowisku naturalnemu.

Reklama

Jak więc Fiat 500X spisuje się w miejskiej dżungli? Samochód dostępny jest w dwóch wersjach stylizacyjnych - City Look i Offroad Look. Planując głównie miejską eksploatację, warto wybrać tę pierwszą. Fiat 500X City Look przyciąga wzrok niebanalną, klasyczną stylizacją i niewątpliwie jest pojazdem, który wyróżnia się z na ulicy.

Pomiędzy obiema wersjami występują również pewne różnice techniczne. Otóż 500 City Look dostępny jest wyłącznie z napędem na jedną oś, ponadto wersja Offroad ma nieco większe możliwości terenowe (lepsze kąty natarcia i zejścia, różnica bierze się z "podcięcia" zderzaków oraz odrobinę wyższego zawieszenia).

Przydatność napędu 4x4 podczas miejskiej eksploatacji jest dyskusyjna (w mieście po śniegu jeździmy najwyżej kilka dni w roku), stąd lepszym, bo tańszym wyborem jest samochód z przednim napędem.

Fiat 500X jest dostępny z szeroką gamą jednostek napędowych. Planując głównie miejski tryb eksploatacji, lepiej wybrać któryś z silników benzynowych. Już podstawowa wolnossąca jednostka 1.6 E-Torq o mocy 110 KM będzie dobrym wyborem, zapewniając rozsądne połączenie osiągów ze zużyciem paliwa. Jeśli jednak dla kogoś rozpędzanie do 100 km/h w 11,5 nie będzie wystarczające, może wybrać wersję 1.4 Multiair o mocy 140 lub 170 KM.

W ofercie są jeszcze dwa silniki wysokoprężne: 1.6 o mocy 120 KM lub 2.0 o mocy 140 KM.

Elementem, który znacznie poprawia wygodę jazdy w mieście jest automatyczna skrzynia biegów. W przypadku Fiata 500X można sięgnąć po pochodzącą z Alfa Romeo zautomatyzowaną, dwusprzęgłową przekładnię DDCT (w połączeniu z silnikiem 1.4 Mutliair mocy 140 KM) lub też nowatorską automatyczną skrzynię o dziewięciu przełożeniach, która może być parowana z silnikiem 1.4 Multiair o mocy 170 KM lub 2.0 Mutlijet o mocy 140 KM. Przy czym skrzynia dziewięciostopniowa dostępna jest wyłącznie z napędem 4x4, a więc w samochodach w stylizacji Offroad Look.

Kompaktowe rozmiary (długość Fiata 500X to 425 cm) dobrze sprawdzają się w mieście. Manewrowanie jest łatwe, nie ma większych problemów z parkowaniem w ciasnych miejscach postojowych. Widoczność, dzięki wysokiej pozycji kierowcy, jest dobra. Podniesione zawieszenie sprawia, że bez obaw o uszkodzenie elementów mechanicznych można podjechać pod krawężniki.

Na liście wyposażenia znajdują się oczywiście czujniki parkowania oraz kamera cofania, które podczas manewrowania na parkingach czy ciasnych miejscach postojowych znacznie ułatwiają życie.

Warto dodać, że wnętrze 500X wykonano z bardzo dobrych materiałów, Fiat nie ukrywa, że modelem tym pretenduje do miana samochodów klasy premium. Stąd wnętrze nie przypomina klasycznych, smutnych wnętrz cechujących modele innych producentów, ale pełne jest odważnych kształtów i nieszablonowych rozwiązań. Jednym słowem idealnie współgra niezwykłym nadwoziem.

Fiat 500X to jeden z najciekawszych, dostępnych na rynku miejskich crossoverów, który przyciąga niebanalnymi rozwiązaniami, ciekawą stylizacją i nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi.

Wygraj nowego Fiata 500X na tydzień.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Fiat 500X
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy