Wodór i 300 km/h!
BMW udowodniło, że silnik spalinowy zasilany paliwem wodorowym sprawdza się nie tylko w rakietach, ale bez straty dla jakości jazdy może być stosowane w samochodach.
Prototypowe BMW H2R, pod którego maską pracuje silnik zasilany wodorem na torze w Miramas we Francji ustanowiło dziewięć rekordów prędkości.
Prototyp napędzany jest 12-cylindrowym 6-litrowym silnikiem, który w wersji benzynowej stosowany jest w BMW 760. W wersji wodorowej jednostka generuje moc 285 KM, napędzany nią pojazd przyspiesza do setki w 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.
Na torze we Francji prototypowe H2R ustanowiło następujące rekordy (czas w sekundach i średnia prędkość w km/h).
1 km ze startu lotnego: 11,993 - 300,190 1 mila ze startu lotnego: 19,912 - 290,962 1/8 mili ze startu zatrzymanego: 9,921 - 72,997 1/4 mili ze startu zatrzymanego: 14,933 - 96,994 1/2 km ze startu zatrzymanego: 17,269 - 104,233 1 mila ze startu zatrzymanego: 36,725 - 157,757 10 mil ze startu zatrzymanego: 221,052 - 262,094 1 km ze startu zatrzymanego: 26,557 - 135,557 10 km ze startu zatrzymanego: 146,406 - 245,892Bawarska firma planuje wkrótce wprowadzenie na rynek modelu z serii 7 napędzanego silnikiem, który zasilany może być zarówno benzyną, jak i wodorem.