Wodór i 300 km/h!

BMW udowodniło, że silnik spalinowy zasilany paliwem wodorowym sprawdza się nie tylko w rakietach, ale bez straty dla jakości jazdy może być stosowane w samochodach.

Prototypowe BMW H2R, pod którego maską pracuje silnik zasilany wodorem na torze w Miramas we Francji ustanowiło dziewięć rekordów prędkości.

Prototyp napędzany jest 12-cylindrowym 6-litrowym silnikiem, który w wersji benzynowej stosowany jest w BMW 760. W wersji wodorowej jednostka generuje moc 285 KM, napędzany nią pojazd przyspiesza do setki w 6 sekund i osiąga prędkość maksymalną przekraczającą 300 km/h.

Na torze we Francji prototypowe H2R ustanowiło następujące rekordy (czas w sekundach i średnia prędkość w km/h).

1 km ze startu lotnego:          11,993 - 300,190
1 mila ze startu lotnego:        19,912 - 290,962
1/8 mili ze startu zatrzymanego:  9,921 - 72,997
1/4 mili ze startu zatrzymanego: 14,933 - 96,994
1/2 km ze startu zatrzymanego:   17,269 - 104,233 
1 mila ze startu zatrzymanego:   36,725 - 157,757
10 mil ze startu zatrzymanego:  221,052 - 262,094 
1 km ze startu zatrzymanego:     26,557 - 135,557
10 km ze startu zatrzymanego:   146,406 - 245,892
Bawarska firma planuje wkrótce wprowadzenie na rynek modelu z serii 7 napędzanego silnikiem, który zasilany może być zarówno benzyną, jak i wodorem.

Reklama

Porozmawiaj na Forum.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: BMW | silnik | silnik spalinowy | wodór | wodór
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy