Saab 9-X BioHybrid

Saab to obecnie ścisła czołówka producentów, którzy dbają o ekologię.

To właśnie Szwedzka firma upowszechniła stosowanie bioetanolu jako paliwa, coraz śmielej poczyna sobie również w konstrukcjach hybrydowych. Prototyp o nazwie 9-X BioHybrid do napędu wykorzystuje typowy dla saaba, turbodoładowany motor.

Reklama

Silnik ma jednak tylko 1,4 litra pojemności i pracować może na benzynie i na bioetanolu, czyli E85. Niewielka jednostka generuje moc aż 170 KM i zadowala się średnim zużyciem paliwa na poziomie 4,9 l/100 km jeśli jedziemy na benzynie i 6,4 l/100 km, jeśli motor pojony jest bioetanolem. W przypadku tego ostatniego znacząco maleje jednak emisja CO2 ? do 117 gram/km.

TUTAJ galeria zdjęć "Dziewczyny Genewy 2008" a TUTAJ wszystkie nowości tegorocznego Geneva International Motor Show.

Dowiedz się więcej na temat: dziewczyny | motor | saab

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje