Honda FC sport
Największą nowością Hondy pokazaną na salonie w Los Angeles jest pojazd o nazwie FC sport.
Jest to trzyosobowy prototyp auta sportowego o napędzie wodorowym.
Honda jest światowym pionierem w wykorzystaniu wodoru i ogniw paliwowych do napędzania samochodów. Pojazd o nazwie FCX clarity, jako pierwszy i jak na razie jedyny wyszedł poza fazę prototypu. W pełni funkcjonalne i legalne pojazdy jeżdżą po Japonii oddane w leasing wybranym firmom i instytucjom. Przypomnijmy, że samochód napędzany za pomocą ogniw paliwowych do atmosfery emituje jedynie parę wodną.
W hondzie FC sport wykorzystano ten sam typ napędu, tyle że dostosowany do potrzeb pojazdu sportowego. W aucie znajdziemy więc zbiorniki z wodorem, ogniwa paliwowe, w których dochodzi do utleniania wodoru i wytworzenia prądu, a także akumulatory i silnik elektryczny.
Jak cała ta instalacja zmieściła się w niskim, sportowym nadwoziu hondy FC sport? Otóż baterie umieszczono nisko w podwoziu, co sprzyja obniżeniu środka ciężkości pojazdu i wpływa na lepsze właściwości jezdne. Ogniwa paliwowe zlokalizowano za plecami kierowcy. Kabina ma bowiem nietypowy układ miejsc: kierowca siedzi centralnie na środku pojazdu, a dwóch pasażerów znajduje się z tyłu, po bokach. W efekcie między pasażerami wygospodarowano przestrzeń, którą zabudowano ogniwami.
Silnik elektryczny umieszczono przy napędzanej tylnej osi, zaś dwa zbiorniki na wodór umieszczono wyżej, nad tylną osią i silnikiem. Co ciekawe, przykryto je przeźroczystą szklaną, powierzchnią, co oznacza, że można je obejrzeć bez otwierania auta.
Honda FC sport została opracowana przez amerykański dział rozwoju japońskiej firmy w Kalifornii. Niestety nie ujawniono żadnych danych technicznych.