Ford adrenaline
W 2007 roku Ford zamierza wprowadzić do sprzedaży nowy pojazd o nazwie ford sport trac adrenaline. Samochód ten, choć z wyglądu jest pick-upem, na pewno służyć będzie do innych celów niż żmudna praca transportowa.
Źródłem napędu tego samochodu jest bowiem silnik V8 o pojemności 4.6 l, który dzięki turbosprężarce dysponuje mocą 400 KM oraz maksymalnym momentem 530 Nm.
Napęd przekazywany jest na wszystkie cztery koła za pośrednictwem sześciobiegowego automatu - takiej samej skrzyni biegów, jaka trafiła do lincolna navigatora.
Obecnie automatyczne przekładnie sześciobiegowe stanowią zaledwie 1 procent sprzedaży. Jednak Ford zakłada, że już w 2010 roku ich udział w rynku wzrośnie do 15-20 procent, a pięć lat później już połowa sprzedawanych pojazdów ma być wyposażone w ten typ skrzyni biegów.
Jako główną zaletę sześciobiegowych automatów inżynierowie Ford wskazują lepsza dynamikę silników oraz mniejsze zużycie paliwa.
Prototyp forda sport trac adrenaline został opracowany przez Special Vehicle Team, czyli dział Forda zajmujący się pojazdami specjalnymi. Pojazd został wyposażony m.in. w systemy Advance Trac i Roll Stability Control. Jest to zaawansowany system kontroli trakcji, który jednocześnie chroni stosunkowo wysoki pojazd przed wywrotką.