Studium C-MAX

Najchętniej obecnie kupowany samochód na świecie Focus, stał się inspiracją do stworzenia studium uniwersalnego minivana o nazwie C-Max. Nowy prototyp łączy przestronne wnętrze, uniwersalność zastosowań i wysoki komfort typowego minivana ze smukłą linia nadwozia oraz wysokim poziomem bezpieczeństwa i wysoką jakością prowadzenia. Premiera C-Maxa odbyła się parę dni temu na salonie samochodowym w Paryżu. Tutaj ponad 100 zdjęć (w tym C-Maxa) z Paryża.

Prototyp Forda Focus C-Max został zaprojektowany z myślą o zaspokojeniu typowych dla tego segmentu potrzeb użytkowników pod względem przestrzeni, uniwersalności i funkcjonalności wnętrza. Dużo uwagi poświęcono luksusowemu wyposażeniu, co podkreślają cztery indywidualne fotele, pakiet multimedialny dla osób siedzących z tyłu.

Przez całą długość pojazdu biegną dwie symetryczne względem siebie konsole. Jedna przebiega między przednimi i tylnymi fotelami, a druga jest położona na osi symetrii płaszczyzny sufitu. W ten sposób udało się funkcjonalnie i ergonomicznie rozplanować wnętrze, pozostawiając więcej miejsca dla kierowcy i pasażerów.

W dolnej konsoli umieszczono dźwignię zmiany biegów, zgrabny włącznik elektronicznie sterowanego hamulca postojowego, duży schowek oraz zamocowano podłokietniki przednich i tylnych foteli. Z tyłu jest jeszcze więcej miejsca na drobiazgi oraz dodatkowo dwa składane blaty stolików dla pasażerów z tyłu.

Reklama

W górnej konsoli umieszczono małą kamerę pokazującą widok w tylnej części pojazdu, a także lampki oświetlenia wnętrza oraz lampki do czytania wystylizowane w modnym obecnie kształcie przypominającym halogenki spotykane najczęściej w nowych budynkach. Wewnętrzne lusterko wsteczne, wyposażone w akcenty z polerowanego aluminium, jest mocowane do przedniej krawędzi konsoli, w której dodatkowo znajdują się dwa schowki w zasięgu rąk osób siedzących z tyłu.

Bryła nadwozia studium C-Max zostało zaprojektowane w stylu focusa, choć bardzo widoczne są nowe trendy. Prawdopodobnie właśnie tak wyglądać będzie jego produkcyjna już wersja, która w sprzedaży pojawić się ma w przyszłym roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: wnętrze | prototyp
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy