RS 6 - jakość z charakterem
Audi zaprezentowało po raz pierwszy nową serię - RS 6. Te wersje pojazdów wymyśliła niezależna firma "quattro GmbH", a ich dalszym rozwojem zajęła się w kooperacji z Audi AG. Podstawą stworzenia samochodów RS 6 jest nowoczesny silnik V8 biturbo, który osiąga moc 450 KM. Ta 4,2-litrowa jednostka z pięcioma zaworami na cylinder dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 560 Nm uzyskiwanym w szerokim zakresie obrotów od 1950 do 5600 obr/min. Audi RS 6 osiąga prędkość maksymalną 250 km/h (elektronicznie ograniczoną), od 0 do 100 km/h przyspiesza w 4,9 sekundy, a od 0 do 200 km/h w 18 sekund.
Jest to pierwszy model wyposażony w nowoczesne zawieszenie DRC (Dynamic Ride Control). Jego mechanizm polega na zintegrowanej pracy amortyzatorów, które połączone zostały systemem hydraulicznym. Pozwala to na samoczynne przeciwdziałanie układu zawieszenia na przechylenia i utratę przyczepności kół do nawierzchni. Standardową funkcją pojazdu jest napęd quattro na wszystkie cztery koła. Aluminiowe, dziewięcioramienne obręcze o średnicy 18 cali wyposażono w opony o rozmiarach 255/40 R 18. Jako opcja w Audi RS 6 mogą być montowane też 19-calowe koła z oponami 255/35 R 19.
Samochód standardowo wyposażony jest w pięciostopniową przekładnię automatyczną tiptronic, którą możemy ustawić na tryb Sportowy. Ułożenie dźwigni w pozycji "S" powoduje, że biegi zmieniane są tak, aby uzyskać maksymalną prędkość i jak najlepiej wykorzystać moment obrotowy. Kierowca może też sam dokonywać zmian biegów w sposób sekwencyjny, używając dźwigni lub manetek na kierownicy pojazdu.
Audi RS 6 w wersji sedan i Avant mają pojawić się w sprzedaży tego lata.