RAV pięć?

Bardzo popularna w wielu krajach toyota RAV4 przeszła ostatnio kuracje odmładzającą. Zmiany nie są jedynie „podskórne”. Obejmują zarówno wygląd zewnętrzny, wykończenie wnętrza, bardziej wydajne silniki jak i poziom bezpieczeństwa.

Na zewnątrz: zmieniony został przód nadwozia (reflektory przednie z nowymi kierunkowskazami), inne są lampy tylne i obudowa koła zapasowego, zastosowano także aluminiowe felgi o nowych kształtach i większe lusterka zewnętrzne.

We wnętrzu odnowiono m.in. deskę rozdzielczą i zmieniono kształt kierownicy.

W zakresie bezpieczeństwa nowy RAV4 wyposażony jest teraz m.in. w systemy TRC i VSC, udoskonalono przednie zawieszenie, zastosowano dwupoziomowe przednie poduszki powietrzne a poduszki boczne i kurtyny powietrzne dostępne są w opcji

Reklama

Samochód z zacięciem sportowym – jak RAV4 – musi zapewniać doskonałe prowadzenie, trzymanie się drogi i niezawodny system hamowania. Nowa „rafka” ma zmodyfikowane i unowocześnione przednie zawieszenie z systemem tłumienia drgań.

Unowocześnienia wprowadzono też w układzie kierowniczym: nowa przekładnia i pompa ułatwiają nie tylko manewrowanie przy niskich prędkościach i podczas parkowania, także podczas jazdy po autostradzie.

W każdym samochodzie sercem pozostaje silnik. Nowy dwulitrowy benzynowy silnik RAV-a z systemem VVT-i ma teraz moc 150 KM i spełnia normy czystości EURO IV.

Silnik ten rozpędza pojazd do 100 km/godz. w 10,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 185 km/godz. Zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 8,7 l/100 km.

Do wyboru są także silniki: benzynowy o pojemności 1,8 l z systemem VVT-i i mocy 125 kM, osiągający maksymalną prędkość 175 km/godz. i wysokoprężny, dwulitrowy D-4D, o mocy 116 KM, przyspieszający do setki w 11,1 sekundy. Można go rozpędzić do 170 km/godz a zużycie paliwa wyniesie 7,1 l/100 km.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: piana | piano | wygląd zewnętrzny | silniki | silnik | Toyota RAV4
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy