Range z napędem na przód!

Range rover - prekursor wszystkich współczesnych suvów liczy sobie już czterdzieści lat. Pierwsza dwudrzwiowa "rekreacyjna" terenówka wyjechała z fabryki w 1970 roku.

Obecnie produkowana generacja dostępna jest na rynku od 2002 roku.

Reklama

W 2005 linię modelową uzupełnił zbudowany w oparciu o lekką ramę modelu discovery model sport. Wczoraj, na zorganizowanej w Londynie prezentacji, przedstawiciele brytyjskiej marki potwierdzili, że jej oferta poszerzy się wkrótce o zupełnie nowy model.

Dwudrzwiowy pojazd, stylistycznie bazuje na projekcie LRX zaprezentowanym przez Land Rovera w Detroit Detroit 2008 roku. Wiadomo już, że nowy pojazd nosić będzie nazwę evoque. Chociaż nie ujawniono jeszcze danych technicznych wersji produkcyjnej, jest niemal pewne, że pod maską nowego auta będzie można spotkać 2,2-litrowego turbodiesla (produkcji PSA o mocy 185 KM) lub benzynową, 3,2-litrową, rzędową "szóstkę". Spodziewana jest też wersja hybrydowa z 2,0-litrowym turbodieslem (w taki napęd wyposażony był zaprezentowany w Detroit prototyp).

Dla ortodoksyjnych fanów marki nie mamy jednak najlepszych wiadomości. Na konferencji prasowej Brytyjczycy podkreślali, że evoque ma być "najmniejszym, najlżejszym i zużywającym najmniej paliwa rangem w historii". Z tego właśnie względu "klienci będą mogli wybierać między wersją z napędem na dwa lub cztery koła". Podstawowe "przyjazne środowisku" wersje napędzane będą tylko na przednie koła.

Zobacz na filmie nowego range rovera evoque:

Dowiedz się więcej na temat: detroit | napęd | Range Rover

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Rekomendacje