Passat z napędem na 4 koła
Volkswagen wprowadza na rynek Passata z układem napędu na cztery koła - 4MOTION. Wraz ze skrzynią DSG będzie on standardem w 250-konnym samochodzie z silnikiem 3.2 V6 oraz opcją w pojazdach z silnikami 2.0 FSI (150 KM) i 2.0 TDI (140 PS).
Wcześniej napęd ten był już dostępny w Golfie, Sharanie, Mutlivanie, Phaetonie i Touaregu.
Pierwszy Passat z czterema napędzanymi kołami (estate GT syncro) pojawił się ponad 20 lat temu. Od 1984 roku nabywców znalazło ponad 256 tysięcy Passatów wszystkich generacji z napędem 4x4.
W Passacie 4MOTION zastosowano układ typu Haldex. A więc w normalnych warunkach napędzany jest głównie przednia oś (na którą trafia 90 procent momentu obrotowego), natomiast w razie potrzeby (poślizgu, czyli różnicy prędkości kół obu osi) elektronika za pomocą wielopłytkowego sprzęgła umieszczonego przy tylnej osi niepostrzeżenie dla kierowcy przenosi moment obrotowy na tył. W ekstremalnych przypadkach nawet całość momentu może trafić na koła tylnej osi.
Poza większą bezpieczeństwem (przyczepność, stabilność na drodze) samochód umożliwia ciągnięcie większych ciężarów. Np. Passat 3.2 4MOTION potrafi wciągnąć przyczepę o masie 2200 kg na zbocze o nachyleniu 12 procent.