Oto nowy fiat panda. W salonach w przyszłym roku!

Wreszcie jest! Fiat ujawnił pierwsze zdjęcia nowej pandy, która zadebiutuje na salonie we Frankfurcie.

Panda to absolutny fenomen. Produkowany w Tychach samochód od wielu lat niezmiennie sprzedaje się dobrze. Produkcję tego modelu uruchomiono w 2003 roku, a w te wakacje bramy fabryki opuścił dwumilionowy egzemplarz!

Nic więc dziwnego, że Fiat nie spieszył się z prezentacją nowego modelu. Jednak osiem lat to w motoryzacji bardzo dużo, dlatego wreszcie doczekamy się następcy.

Nowy model urósł i to znacznie, bo jest dłuższy od poprzednika aż o 11 cm (mierzy 365 cm). Jednocześnie szerokość zwiększono o 5 cm (do 164), zaś wysokość - tylko o 1 cm (do 155 cm). Nie dziwi zatem, że Fiat zapowiada, iż bagażnik pandy w klasie samochodów miejskich nie będzie miał konkurencji (dokładnej pojemności jeszcze nie ujawniono). Co więcej, tylna kanapa będzie dzielona i składana.

Reklama

Nowy samochód będzie napędzany nową generacją benzynowych silników TwinAir. W ofercie znajdzie się dwucylindrowy silnik o pojemności 0,9 l, dostępny w wersji wolnossącej (65 KM) i doładowanej (85 KM). Ponadto zamówić będzie można wersję z czterocylindrowym z silnikiem benzynowym o pojemności 1.2 l i mocy 69 KM oraz dobrze znanym i cenionym dieslem 1.3 Multijet o mocy 75 KM. Wszystkie wersje będą wyposażone w system Start/Stop.

W ofercie nie zabraknie również samochodów zasilanych gazem. Wersja na CNG (gaz ziemny) będzie powstawać na bazie auta z silnikiem 0.9 (moc 80 KM), zaś LPG - na bazie silnika 1.2 (69 KM).

Od debiutu samochód będzie sprzedawany tylko z przednim napędem (wersja 4x4 pojawi się w późniejszym terminie) z jednym z czterech silników, w trzech poziomach wyposażenia, 10 kolorach nadwozia i 4 wnętrza.

Bazowa wersja będzie posiadała m.in. cztery poduszki powietrzne, halogeny i światła do jazdy dziennej. Lista opcji obejmuje m.in. system Blue&Me (umożliwia podłączenie telefonu i zewnętrznych źródeł muzyki) oraz dwusprzęgłową zautomatyzowaną skrzynię biegów Dualogic (w samochodach z silnikami TwinAir). Nieco później pojawi się system, który podczas jazdy z prędkościami poniżej 30 km/h będzie sam wykrywał przeszkodę i uruchamiał hamulce.

Pierwsze egzemplarze nowego fiata panda trafią do salonów na początku przyszłego roku. Ceny nie są jeszcze znane.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | Fiata | Fiat Panda
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy