Nowy jeep!
Jeep poszerza gamę produktów o zupełnie nowy model o nazwie commander - pierwszy w historii marki dysponujący trzema rzędami siedzeń.
Stylizacja nowego samochodu jest tradycyjna dla Jeepa. Projektanci nawiązali wyraźnie do starszych modeli: willysa station wagon (produkowanego w latach 1946-62), jeepa wagoneera (1963-1991) oraz jeepa cherokee (1984-2001).
Kształty samochodu pełne są kantów i ostrych krawędzi. Ale czy prawdziwy jeep może być inny?
Całkowicie nowa jest natomiast utrzymana w dwubarwnym wykończeniu deska rozdzielcza. Nowe są także fotele - jest ich siedem i umieszczone są w trzech rzędach, każdy następny trochę wyżej niż poprzedzający. Fotele drugiego i trzeciego rzędu mogą być składane tworząc płaską powierzchnię ładunkową.
Commander oparty został na tej samej płycie podłogowej co grand cherokee. Z tego względu rozstaw osi obu pojazdów jest taki sam (2.78m), zaś długość commandera (mimo trzech rzędów siedzeń) jest większa tylko o 5 cm. Dzięki temu zwrotność pojazdu została utrzymana na wysokim poziomie.
W zakresie przeniesienia napędu Jeep nie eksperymentował. System został po prostu zaadoptowany z doskonałego pod tym względem grand cherokee.
Commander będzie więc oferowany z trzema systemami stałego napędu na cztery koła: Quadra-Trac I i II, Quadra-Drive II, systemem kontroli trakcji za pomocą hamulców (BTCS) oraz elektronicznie sterowanym dyferencjałem o ograniczonym poślizgu (ELSD).
W zakresie silników można wybierać spomiędzy 5.7-litrowej jednostki HEMI V8, 4.7-litrowego silnika Power Tech V8 oraz sześciocylindrowej, 3.7-litrowej jednostki Power Tech.
Commander jest bardzo bezpiecznym samochodem. Jako pierwszy pojazd w grupie Chryslera otrzymał m.in. elektroniczny system sterujący uruchomieniem poduszek bocznych podczas dachowania. Ponadto na pokładzie znalazł się m.in system stabilizacji jazdy ESP, kontroli trakcji TCS oraz ABS. Pasy bezpieczeństwa wyposażono w pirotechniczne napinacze z ogranicznikiem napięcia.