Nowy accent
Hyundai oficjalnie zaprezentował accenta trzeciej generacji. Pojazd został gruntownie odświeżony, a jego stylizacja jest bardziej "na czasie".
Samochody ostatnio rosną i chcąc, niechcąc wszyscy producenci muszą postępować zgodnie z tym trendem. Nie inaczej postąpił Hyundai.
Nowy accent jest o 4.5 cm dłuższy od poprzednika, o 2.5 cm szerszy i aż o 7.5 cm wyższy. Ponadto rozstaw osi został zwiększony o 6 cm. Zmiany te zaowocowały znaczącym zwiększeniem ilości miejsca dla pasażerów obu rzędów foteli.
Pod maską samochodu pracuje jeden z mocniejszych silników w tej klasie pojazdów. Jest to 1.6-litrowa, czterocylindrowa jednostka z systemem CVVT (zmiennych faz rozrządu), która generuje 110 KM mocy i 145 Nm momentu obrotowego. Silnik ten, który może współpracować z pięciobiegową manualną skrzynią biegów lub czteroprzekładniowym automatem, otrzymał certyfikat ULEV (Ultra Low Emission Vehicle), a więc należy do światowej czołówki pod względem ekologii.
W zawieszeniu nie eksperymentowano. Przednie oparte jest na kolumnach McPherson, a tylne to belka skrętna.
Samochód został bogato wyposażony w zakresie bezpieczeństwa. Standardowo oferowane są dwie poduszki czołowe, umieszczone w fotelach poduszki boczne oraz podwieszone pod sufitem kurtyny. Ponadto pasy bezpieczeństwa wyposażone są pirotechniczne napinacze z ogranicznikiem napięcia. Wszystkie miejsca wyposażone są w zagłówki.
Zwiększeniu o 22 litry (do 350) uległ bagażnik. Nowy accent otrzymał również więcej niż poprzednia generacja schowków.
Producent na razie nie informuje, kiedy samochód trafi do salonów w Europie i Ameryce.