Nowe porsche 911 GT3 RS

Porsche zaprezentuje we Frankfurcie nową wersję modelu 911 GT3 RS.

Samochód ten w stosunku do poprzednika dysponuje większą mocą, ma mniejszą masę, skróconą skrzynię biegów, zmienioną nieco stylizację i zawieszenie. Nowe 911 GT3 RS posłuży jako baza do homologacji wersji wyścigowej.

Nowe porsche 911 GT3 RS napędzane jest wolnossącym sześciocylindrowym silnikiem, oczywiście typu bokser, o pojemności 3.8 l (wzrost 0.2 l). Generuje on 450 KM, a więc o 35 KM więcej niż poprzednia generacja GT3 RS i o 15 KM więcej niż GT3. To oznacza, że silnik ten, który można "kręcić" do 8500 obr/min, generuje 118 KM z litra pojemności.

Jednostka napędowa współpracuje z sześciostopniową, manualną skrzynią biegów. Została ono mocno zmodernizowana - jest lżejsza, ma skrócone przełożenia, a skok lewarka jest krótszy.

Zmiany stylistyczne umożliwiły zwiększenie rozstawu kół. Same koła również są godne uwagi. Z przodu mają rozmiar 245/35R19, a z tyłu - 325/30R19.

Konstruktorzy nowego porsche duży nacisk kładki na niską masę. Dlatego duży tylny spojler został wykonany z karbonu i aluminium, a np. wydech - z tytanu.

Reklama

Z kolei opcją jest bateria litowo-jonowa, która może zastąpić standardowy akumulator. Rozwiązanie to dedykowane jest na tor, a pozwala oszczędzić 10 kg.

Do ciekawostek należy zaliczyć poduszki pod silnikiem o zmiennym stopniu tłumienia. Ich sztywność zmienia się automatycznie w zależności od warunków jazdy, polepszając połączenie między silnikiem a nadwoziem.

Producent nie ujawnił na razie osiągów nowego modelu.

Porsche 911 GT3 RS to kolejna nowość niemieckiego producenta, która pojawi się we Frankfurcie. Niedawno pisaliśmy o nowym porsche 911 turbo, a na europejską premierę czeka również panamera.

Nowe porsche na filmie:

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: W.E. | porsche | Porsche 911
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy