Najmocniejsza laguna
Na salonie genewskim Renault zaprezentuje najmocniejszą odmianę laguny oznaczoną GT.
Pojazd ten będzie oferowany w dwóch wersjach: z dwulitrowym, doładowanym silnikiem benzynowym o mocy 205 KM oraz również dwulitrowym dieslem o mocy 180 KM. Obie jednostki napędowe będą współpracowały z manualnymi, sześciobiegowymi przekładniami.
Ciekawostką, która po raz pierwszy znajdzie zastosowanie w lagunie GT jest system Active Drive. Układ ten Renault zaprezentowało po raz pierwszy jesienią ubiegłego roku we Frankfurcie. Jest to system sterowania... czterech kół. Przy prędkości do 60 km/h tylne koła skręcają się do 3.5 stopnia w kierunku przeciwnym niż przednie, dzięki czemu średnica zawracania zmniejszyła się o ponad 10 procent. Powyżej tej prędkości tylne koła nie skręcają, chyba że elektronika wykryje, że kierowca wykonuje awaryjne manewry. Wówczas tylne koła mogą się skręcić znów do granicznej wartości 3.5 stopnia. Active Drive współpracuje m.in. z układem ESP.
Po debiucie w Genewie laguna GT trafi do sprzedaży już wiosną.