Jeep renegade

Obecnie żaden salon motoryzacyjny nie może obyć się bez akcentów ekologicznych.

W Detroit Jeep zaprezentował prototyp renegade, który ma pokazać, że w przyszłości nawet samochody terenowe mogą być przyjazne środowisku.

Renegade jest napędzany dwoma silnikami elektrycznymi o mocy 200 kW (268 KM). Umieszczono je przy osiach pojazdu, co zapewnia stały napęd na cztery koła. Dzięki energii z akumulatorów pojazd jest w stanie przejechać do 65 km. A co dalej? Rolę "powiększacza zasięgu" spełnia mały, trzycylindrowy, 1.5-litrowy diesel o mocy 115 KM. Wspomagając silniki elektryczne zużywa on tylko około 2.1 l/100 km.

Reklama

W efekcie całkowity zasięg pojazdu wynosi 650 km, a i osiągi są całkiem przyzwoite: prędkość maksymalna wynosi 145 km/h, zaś sprint do 100 km/h trwa tylko 8.5 s.

Jednocześnie jeep renegade pozostaje prawdziwym samochodem terenowym: wyposażono go m.in. w blokady mostów i reduktor. Zdolności terenowe potęgują niewielkie rozmiary. Renegade ma tylko 3.89 m długości, 1.60 szerokości i 1.43 m wysokości.

Nadwozie renegade opracowano w sposób minimalistyczny. Auto pozbawiono dachu, a drzwi są otwierane ale posiadają otwory, wobec czego nie będą chronić np. przed błotem. Auto jest dwuosobowe, a zaraz za kokpitem znalazła się przestrzeń bagażowa, którą można (niczym w pickupach) w dowolny sposób zabudować (np. montując uchwyty na rowery czy kajaki).

TUTAJ znajdziesz nasz raport specjalny poświęcony salonowi w Detroit 2008.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: detroit | salon motoryzacyjny | Jeep | Jeep Renegade
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy