Hybrydowe audi A8. Dwulitrowy silnik i niskie spalanie

Audi długo pozostawało w tyle jeśli chodzi o technologie hybrydowe. Dopiero od niedawna w salonach znajduje się model Q5 hybrid, zapowiedziano również, że w przyszłym roku pojawi się A6 hybrid.

Natomiast we wrześniu na salonie we Frankfurcie zadebiutuje A8 w wersji hybrydowej.

Samochód napędzany jest silnikiem benzynowym 2.0 TFSI i jednostką elektryczną, która czerpie energię z baterii litowo-jonowych. Sumaryczna moc wynosi 245 KM, a moment - 480 Nm.

Audi A8 hybrid rozpędza się do 100 km/h w 7,7 s, natomiast prędkość maksymalna wynosi 235 km/h. Samochód ma średnio zużywać w cyklu mieszanym 6,4 l paliwa na 100 km.

Hybrydowe audi A8 będzie mogło poruszać się w jednym z trzech trybów. W trybie D nacisk położony jest na obniżenie zużycia paliwa i to jest priorytetem dla silnika elektrycznego. W trybie S najważniejsze są osiągi, dlatego też motor elektryczny działa tak, by wspomóc silnik spalinowy podczas dynamicznego przyspieszania. Zużycie paliwa jest mniej ważne.

Reklama

Natomiast w trybie EV silnik spalinowy w ogóle nie pracuje, a auto porusza się wyłącznie dzięki energii elektrycznej. Pojemność akumulatorów pozwala na przejechanie w tym trybie maksymalnie 3 kilometrów z prędkością nie przekraczającą 60 km/h.

Z zewnątrz wersja hybrydowa niemal nie będzie różniła się od A8 z napędem konwencjonalnym. Auto będzie posiadało jedynie dyskretny napis "hybrid" na klapie bagażnika oraz specjalny wzór felg.

Pierwsze seryjne egzemplarze audi A8 hybrid spodziewane są w salonach na początku przyszłego roku.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi A8
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy