BMW 5 M Performance
Firma z Monachium zaprezentowała właśnie nową "piątkę" typoszeregu G30 z zestawem ulepszeń opracowanych przez BMW Motorsport.
Lista dodatków dostępnych w ramach linii modelowej M Performance obejmuje m.in. pakiet aerodynamiczny. Ten składa się z przedniego splittera, tylnego dyfuzora i lotki tylnej klapy. Elementy - standardowo - wykonane będą z włókien węglowych. Dyfuzor i lotka - na życzenie klienta - mogą być też zrobione z tworzywa PUR (poliuretan).
Oprócz tego w cennikach pojawią się: lakierowana na czarny mat osłona chłodnicy i - wykonane z włókien węglowych - obudowy lusterek. Klienci będą też mogli zdecydować się na nakładki progowe z czarnymi listwami i napisem M Performance oraz znaczek M na przednich błotnikach. W cennikach opcji opracowanych M Performance znalazły się 20-calowe obręcze ze stopów lekkich (dostępne w dwóch zestawieniach kolorów) uzbrojone w opony 245/35 z przodu i 275/30 z tyłu.
Klienci decydujący się na samochody z linii modelowej M Performance liczyć mogą na dodatkowy zastrzyk mocy. W kilka tygodni po rynkowym debiucie "cywilnej" Piątki (luty 2017) w salonach pojawi się odmiana 540i M Performance z rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem 3,0 l. W ramach kuracji wzmacniającej motor otrzyma dodatkowe 34 KM i 50 Nm, dzięki czemu rozwijać ma równe 360 KM i 500 Nm!
Wersja z topowym dieslem - 530d - oraz jej odmiana z napędem 4x4 - 530d xDrive - (oferowane od lata przyszłego roku) otrzymają dodatkowo po 27 KM i 30 Nm. Oznacza to, że z pakietem M Performance trzylitrowy, rzędowy silnik wysokoprężny generować będzie moc 292 KM i maksymalny moment obrotowy 650 Nm.
Ponadto samochody mogą być wyposażone w przeprojektowany układ wydechowy ze stali nierdzewnej o bardziej sportowej charakterystyce (opcja) i wzmocnione hamulce. Na przedniej osi pracować mają wentylowane, perforowane tarcze i czterotłoczkowe zaciski (lakierowane na czerwono).