Astra Gran Turismo Compact
Na zbliżającym się salonie samochodowym w Paryżu Opel zaprezentuje trzydrzwiową wersję astry. Pojazd ten, który do sprzedaży trafi na początku przyszłego roku oznaczony zostanie literkami GTC czyli Gran Turismo Compact.
Na zdjęciu prezentujemy produkcyjną już wersję tego auta.
Od pewnego czasu w palecie samochodów Opla brakowało modelu o typowo sportowym charakterze. Kiedy definitywnie pożegnano się z calibrą, od razu pojawiły się domysły, jakim samochodem Opel będzie chciał zastąpić pełną sportowego ducha następczynię manty.
Odpowiedź pojawiła się pod koniec 2000 roku - była to astra coupe. Konstrukcja samochodu bazowała na trzydrzwiowej wersji astry II, jednak desing nadwozia oddano w ręce specjalisty od pięknych sportowych linii - Bertone. Trzeba przyznać, że spod ręki słynnego włoskiego projektanta wyszło bardzo ładne, choć nie do końca porywające swoim wyglądem auto. Trochę za bardzo przypomina bazową astrę.
Kolejna odmiana astry coupe oparta jest na pokazanym podczas salonu samochodowego w Genewie prototypie także nazwanym GTC, ale z dopiskiem Geneve. Martin Smith, dyrektor ds. projektowania Adam Opel AG mówił wtedy: - "Prezentacją tego prototypu chcemy pokazać, jak bardzo sportowy charakter może przyjąć trzydrzwiowy samochód klasy sport - sedan. Razem z konstruktorami pojazdów koncepcyjnych, postanowiliśmy stworzyć czteroosobowy samochód o bardzo dynamicznym wyglądzie i w znanym szeroko stylu Opla".
Nowa trzydrzwiowa odmiana astry jest bardzo ładnym i efektownym autem. Linie karoserii opadają klinowo tuż przed i za nadkolami, akcentując krótkie zwisy nadwozia, a wraz z niską sylwetką i łukowato wygiętą linią dachu powstaje wrażenie naprężenia, powodujące, że astra GTC wygląda jak gotowa do skoku.
Pod maskę GTC trafi pełna gama silników znanych z pięciodrzwiowej wersji astry: od benzynowej jednostki 90 KM, poprzez turbodiesle 1.9 l. o mocach 120 i 150 KM, aż po doładowany dwulitrowy silnik benzynowy o mocy 200 KM.
GTC z "tradycyjną" odmianą astry dzieli nie tylko silniki. Bez zmian pozostał rozstaw osi, a także pojemność bagażnika. Wysokość samochodu została natomiast zmniejszona o 15 mm.
Jednak kierowcy ze sportową żyłką znajdą coś dla siebie. Pojazd będzie można zamówić z elektrycznie regulowaną siłą tłumienia amortyzatorów. Ponadto na pokładzie znajdzie się przycisk "Sport". Jego włączenie nie tylko spowoduje usztywnienie amortyzatorów, ale również, dzięki zmianie faz rozrządu, samochód będzie bardziej spontanicznie reagował na gaz
Astra GTC w salonach sprzedaży pojawi się wiosną przyszłego roku. Opel liczy na sprzedaż około 70 tysięcy samochodów rocznie. Copyright ©