Aston martin virage - komfortowy i bardzo szybki!
Po wyzwoleniu się spod kurateli Forda (co nastąpiło w 2007 roku) Aston Martin wyraźnie odżył.
Nowi właściciele, na czele z Davidem Richardsem (do którego należy również Prodrive) ostro wzięli się do pracy i brytyjska marka w ciągu kilku lat zaprezentowała kilka nowości.
Na salonie genewskim światowy debiut zaliczył nowy model - aston martin virage, który pozycjonowany jest między DBS i DB9, łącząc - według producenta - komfort oferowany przez DB9 z osiągami DBS.
Virage jest napędzany silnikiem V12 o pojemności 6 litrów i mocy 497 KM (przy 6500 obr/min). Maksymalny moment obrotowy wynosi 570 Nm (przy 5750 obr/min) i transferowany jest za pośrednictwem zautomatyzowanej skrzyni Touchtronic II na tylne koła. Dzięki zastosowaniu układu transaxle (silnik przy przedniej osi, skrzynia biegów przy tylnej) rozkład masy wynosi dokładnie 50:50, co oznacza rewelacyjne właściwości jezdne.
Mocny silnik zapewnia świetne osiągi. Virage przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s, a prędkość maksymalna wynosi 299 km/h. Swoją drogą ciekawe, dlaczego Anglicy nie postarali się, by osiągnąć okrągłe 300...
By zatrzymać się z takiej prędkości potrzebne są nieprzeciętne hamulce. W astonie virage znajdziemy standardowo ceramiczne tarcze ukryte w 20-calowych felgach.
Za prowadzenie odpowiada aktywne zawieszenie DPS (Adaptive Damping System). Kierowca ma do dyspozycji pięć różnych ustawień twardości w trybie standardowym oraz kolejne pięć - w aktywowanym przyciskiem trybie sportowym, który m.in. zmienia reakcję na gaz i przyspiesza działanie skrzyni biegów.
Stylistycznie samochód nawiązuje do innych aut Aston Martina. W przedniej części znajdziemy linie modelu One-77, ale już zderzak jest indywidualnym projektem.
Aston martin virage będzie sprzedawany jako coupe i kabriolet (volante). Zamówienia na te modele można już składać.