Zakończenie produkcji Mazdy CX-7
Produkowana od 2006 roku Mazda CX-7 zjeżdża z motoryzacyjnej sceny. Model ustępuje miejsca niewiele mniejszej CX-5 i pełnowymiarowej CX-9.
Japończycy zadecydowali o zakończeniu produkcji CX-7 w związku ze słabnącym zainteresowaniem klientów. Na rynku znakomicie radzi sobie niewiele mniejsza CX-5, a w USA i Rosji dużą popularnością cieszy się także większa CX-9, której następca pojawi się za kilkanaście miesięcy.
Mazda CX-7 zadebiutowała na rynku w 2006 roku jako seryjne rozwinięcie prototypu MX-Crossport. Początkowo model oferowany był tylko z jednym, turbodoładowanym silnikiem benzynowym 2.3 DISI (L3-VDT) o mocy 260 KM, sprzężonym z 6-biegową przekładnią manualną (w USA z 6-biegowym automatem; wersja amerykańska osiągała moc 244 KM).
W ramach faceliftingu przeprowadzonego w 2009 roku, do europejskiej oferty dołączył 2,2-litrowy turbodiesel o mocy 173 KM, uzbrojony w katalizator SCR (tylko z 6-stopniową przekładnią mechaniczną), a na rynku amerykańskim pojawił się wolnossący, 2,5-litrowy motor benzynowy o mocy 170 koni (skrzynia automatyczna o 5 przełożeniach).
Wszystkie odmiany CX-7 oferowane w Europie dysponowały napędem na obie osie (sprzęgło elektromagnetyczne), zaś wszystkie wersje 2.5 i wybrane wersje 2.3 z rynku północnoamerykańskiego występowały tylko z napędem na przednie koła.
W przeciwieństwie do większego modelu CX-9, zbudowanego na platformie CD3 (m.in. Mazda6 GG i GH, Ford Fusion), CX-7 bazuje na osobnej płycie podłogowej.
Marcin Sobolewski