Wspólny projekt Alfy Romeo i Mazdy
Mazda i Fiat zamierzają wspólnie skonstruować kolejne generacje Mazdy MX-5 (debiut w 2014 r.) i Alfy Romeo Spider (od 2015 r.; Alfa Romeo należy do Fiata). Oba modele mają dzielić platformę i będą produkowane w fabryce Mazdy w Hiroszimie (Japonia).
Na razie Fiat i Mazda podpisały w tej sprawie niewiążące memorandum. Finalna umowa ma zostać zawarta w II poł. tego roku.
Oba auta będą się wyraźnie różnić stylistyką. Design MX-5 ma być utrzymany w nowym stylu Kodo. Wygląd Alfy Romeo Spider będzie miał więcej ekspresji i charakterystyczny obły tył, odwołujący się do pierwszego Spidera Duetto z 1966 r.
Oba auta mają mieć tylny napęd. Gamy silnikowe będą się różnić. Topowa wersja przyszłego Spidera powinna zostać zaopatrzona w turbodoładowany silnik o mocy 300 KM. Najmocniejsze MX-5 prawdopodobniej okaże się słabsze, ale nadrobi to niższą masą. Najlżejsza odmiana przyszłej Mazdy ma bowiem ważyć ok. 1000 kg. Spider powinien być nieco cięższy.
Wspólne konstruowanie i produkcja obu modeli oznacza niższe koszty i wyższą opłacalność przedsięwzięcia.