Toyota Auris Touring Sports - więcej informacji
Kompaktowe kombi Toyoty powraca. Jako pierwszy taki model w segmencie, Auris Touring Sports będzie oferowany z napędem hybrydowym.
Toyota ujawniła szczegółowe informacje na temat Aurisa Touring Sports. Auto mierzy 456,5 cm długości, o 28 cm więcej od hatchbacka. Rozstaw osi pozostał bez zmian - wynosi 260 cm.
Dodatkowe centymetry posłużyły do powiększenia przestrzeni bagażowej, która mieści od 530 do 1658 l. Japończycy podkreślają, że talenty przewozowe Aurisa na tym się nie kończą - transport przedmiotów o różnych gabarytach ułatwiają składane za naciśnięciem przycisku oparcia, dodatkowe haczyki oraz podwójna podłoga. W porównaniu do hatchbacka krawędź załadunku znajduje się o 10 cm niżej.
Dla porównania, bagażnik Renault Megane Grandtour ma pojemność 524-1600 l, Volkswagena Golfa VI Varianta - 505-1495 l, Skody Octavii II Kombi - 605-1655 l, Kii Cee'd SW - 528-1642 l, a Opla Astry ST - 500-1550 l.
Co pod maską? Poza benzynowymi jednostkami 1.33 (99 KM) i 1.6 (132 KM) oraz turbodieslami 1.4 (90 KM) i 2.0 (126 KM) do napędu Aurisa posłuży również znany z Priusa hybrydowy zespół napędowy o łącznej mocy 136 KM. Ta ostatnia wersja ma rozpędzać się od 0 do 100 km/h w ciągu 10,8 s i zużywać średnio 3,7 l benzyny na każde 100 km. Baterie zamontowane pod tylną kanapą nie ograniczają przestrzeni bagażowej.
Debiut Aurisa Touring Sports to dla Toyoty szansa na zwiększenie udziału w europejskim rynku. Obecnie co czwarty sprzedawany na Starym Kontynencie kompakt ma nadwozie typu kombi; większość takich aut trafia do firmowych flot.
W Polsce sprzedaż Toyoty Auris Touring Sports (w tym wersji hybrydowej) ruszy we wrześniu br.
msob