Sprzedaż Infiniti w Europie poniżej oczekiwań

W obliczu spowolnienia gospodarczego Infiniti weryfikuje plany zwiększenia sprzedaży aut na rynku europejskim.

W 2011 roku Europejczycy kupili 12,5 tys. Infiniti (i, dla porównania, 43 tys. Lexusów oraz 726 tys. Audi), a światowa sprzedaż aut tej marki wyniosła 146 tys. sztuk. Nieznane są jeszcze ostateczne wyniki za 2012 rok. Wiadomo, że w USA samochody Infiniti znalazły w tym czasie blisko 120 tys. nabywców (+21,8 proc.).

Ambicje Nissana - właściciela japońskiej marki - sięgają jednak znacznie wyżej. Carlos Ghosn, szef koncernu Renault-Nissan, zakładał osiągnięcie do 2016 roku sprzedaży na poziomie 0,5 mln samochodów rocznie, w tym 100 tys. w Europie (z Rosją i Turcją włącznie).

Reklama

Szefostwo Infiniti przyznaje teraz, że cele są zbyt wygórowane. Wciąż jeszcze wiele pracy wymaga budowanie świadomości marki i sieci sprzedaży oraz poszerzanie gamy modeli.

Największe nadzieje budzi zaplanowana na 2015 rok premiera kompaktowego modelu Infiniti, który zmierzy się m.in. z Audi A3 oraz Mercedesem klasy A. Jego produkcją zajmą się brytyjskie zakłady Nissana. Wcześniej, bo już za kilka miesięcy na drogi wyjedzie następca modelu G, konkurujący z Audi A4 i BMW 3.

msob, źródło: Autonews

Infiniti zmienia nazewnictwo gamy modelowej - INFORMACJE

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy