Seat Leon Cupra R ST - na pożegnanie
To ponoć ostatni usportowiony model hiszpańskiego producenta, który sprzedawany będzie jako Seat.
Cupra niedawno stała się osobną marką i pod jej szyldem sprzedawany jest już pierwszy model (Ateca). Nadal jednak możemy kupić model, w którym "Cupra" oznacza wersję silnikową. Chodzi oczywiście o Leona.
Obecna generacja hiszpańskiego kompakta jest już u schyłku swojej kariery rynkowej, ale producent nie zapomina o niej, tworząc wersje specjalne. Mieliśmy już Leona Cuprę R w wersji hatchback, a teraz przyszedł czas na odmianę ST, czyli kombi.
Pod maską pracuje ten sam, co w standardowej wersji, 2-litrowy silnik TSI o mocy 300 KM. Trafia ona na wszystkie koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej. Sprint do 100 km/h trwa 4,9 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h.
W porównaniu ze standardową wersją wprowadzono natomiast modyfikacje w układzie jezdnym. Zmieniono przednie zwrotnice, które nadają negatywny kąt nachylenia kół.
Wizualnie Leon Cupra R ST, podobnie jak hatchback, wyróżnia się miedzianymi dodatkami i 19-calowymi felgami w tym kolorze. Barwy lakieru ograniczone są do dwóch szarych, białego i czarnego. Do Polski trafi tylko 13 egzemplarzy tego modelu.