Salon Detroit 2014 - Mercedes GLA 45 AMG
13 stycznia, podczas salonu w Detroit, Mercedes zaprezentuje konkurenta dla 310-konnego Audi RS Q3 - model GLA 45 AMG, napędzany 2-litrowym silnikiem turbo o mocy 360 KM.
GLA 45 AMG to trzecie po A 45 AMG i CLA 45 AMG auto Mercedesa adresowane do młodszych klientów. W porównaniu do "cywilnej" wersji wyróżnia się 19-calowymi obręczami (20-calowe w opcji), szerokimi wlotami powietrza, dodatkowym ospojlerowaniem ze wstawkami w kolorze tytanowym oraz tylnym dyfuzorem z dwiema podwójnymi końcówkami wydechu.
W kabinie pojawiły się sportowe fotele oraz czerwone pasy bezpieczeństwa. Na życzenie dostępne są także elementy z włókien węglowych, kierownica z elementami z alcantary oraz dźwignia zmiany biegów z wytłoczonym logo AMG.
Sercem GLA 45 AMG jest 4-cylindrowa jednostka turbo o pojemności 2 litrów. Generuje ona imponującą moc 360 KM przy 5000 obr./min i 450 Nm maksymalnego momentu w zakresie 2250-5000 obr./min. Siła napędowa trafia do obu osi za pośrednictwem 7-biegowej, dwusprzęgowej skrzyni zautomatyzowanej oraz elektrohydraulicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego. Standardowo moment kierowany jest do kół przedniej osi; w razie problemów połowa może trafić do kół tylnych.
Mercedes podkreśla, że GLA 45 AMG ma osiągi godne pozostałych modeli z Affalterbach (przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 4,8 s i prędkość maksymalna 250 km/h), a przy tym odznacza się niewielkim zapotrzebowaniem na paliwo - średnio 7,5 l/100 km. Dba o to m.in. system start/stop, aktywny w jednym z trybów pracy skrzyni biegów. Za ścieżkę dźwiękową odpowiada sportowy wydech z wyciszającą klapą wydechu, której położenie dostosowane jest do obrotów silnika.
W przednim zawieszeniu GLA 45 AMG zastosowano kolumny MacPhersona, a w tylnym - układ wielowahaczowy. Na życzenie dostępne jest usztywnione zawieszenie AMG Performance. Przy wszystkim kołach pracują wentylowane i perforowane tarcze.
Mercedes rozpocznie zbieranie zamówień na GLA 45 AMG w połowie marca br. Rynkowa premiera modelu odbędzie się w czerwcu.
msob