Range Rover z nowym sercem

Kilka miesięcy po debiucie z oferty Range Rovera wypada wolnossąca V-ósemka o pojemności 5 litrów. Zastąpi ją doładowany mechanicznie, 3-litrowy silnik V6...

...który może oczywiście pochwalić się niższym od poprzednika zużyciem paliwa.

Sprzężona z 8-biegowym automatem i wspomagana kompresorem jednostka V6 o pojemności 3 litrów generuje moc 340 KM przy 6500 obr./min i 450 Nm maksymalnego momentu obrotowego w przedziale 3500-5000 obr./min (5.0 V8: 375 KM i 510 Nm). Wyposażono ją w bezpośredni wtrysk paliwa i zmienne fazy rozrządu.

Zasilany nią Range Rover przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 7,4 s (5.0 V8: 7,1 s) i zużywa o 15 proc. mniej benzyny od wersji 5.0 V8 - średnio 10,9 l/100 km. O niższy apetyt w mieście dba seryjny system start-stop. Prędkość maksymalna wynosi 210 km/h (tyle samo, co w 5.0 V8).

Reklama

Sprzedaż Range Rovera z nowym silnikiem ruszy w Polsce latem br. Jednostka 5.0 V8 nadal będzie dostępna na wybranych rynkach.

msob

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy