Porsche Macan - informacje i zdjęcia

Jedną z gwiazd startującego dzisiaj salonu samochodowego w Los Angeles jest nowy SUV z Zuffenhausen - Porsche Macan.

Mniejszy brat Cayenne mierzy 469,9 cm długości, 192,3 cm szerokości i 162,4 cm wysokości przy rozstawie osi równym 280,7 cm. Auto jest więc o 14,6 cm krótsze i 1,6 cm węższe od Cayenne.

Chociaż Macan bazuje na platformie Audi Q5, za zestrojenie układu jezdnego (z przodu podwójne wahacze, z tyłu konstrukcja wielowahaczowa) odpowiadają inżynierowie Porsche. Na życzenie model może być wyposażony w amortyzatory z aktywną kontrolą tłumienia lub zawieszenie pneumatyczne.

Początkowo nowe Porsche oferowane będzie w trzech wersjach silnikowych: dwóch benzynowych i jednej wysokoprężnej. Podstawowa jednostka benzynowa (oznaczenie Macan S) ma sześć cylindrów w układzie V, dwie turbosprężarki, 3 litry pojemności i osiąga moc 340 KM. Auto w takiej wersji osiąga "setkę" w 5,2-5,4 s (z funkcją Launch Control lub bez) i rozpędza się do prędkości maksymalnej 254 km/h. Średnie zużycie paliwa oficjalnie wynosi 8,7-9,0 l/100 km.

Reklama

Topowy Macan Turbo uzbrojony jest w benzynową V-szóstkę o pojemności 3,6 litra. Wspomagana dwiema turbosprężarkami jednostka generuje moc 400 KM i zapewnia sprint do 100 km/h w 4,6-4,8 s. Prędkość maksymalna to 266 km/h, a średnie zużycie paliwa - 8,9-9,2 l/100 km.

Dla zwolenników jednostek wysokoprężnych przewidziano odmianę Macan S Diesel z 3-litrowym dieslem biturbo o mocy 258 KM. Model rozpędza się od 0 do 100 km/h w 6,1-6,3 s i osiąga prędkość maksymalną 230 km/h. Według Porsche w cyklu mieszanym zużywa 6,1-6,3 l/100 km.

Wszystkie odmiany silnikowe standardowo współpracują z siedmiostopniową, dwusprzęgłową przekładnią PDK i mają napęd na obie osie z elektronicznie sterowanym sprzęgłem wielotarczowym.

Dwie słabsze wersje - Macan S i Macan S Diesel - wyposażone są w 18-calowe felgi ze stopów lekkich z oponami w rozmiarze 235/60 na przedniej i 255/55 na tylnej osi. Macan Turbo otrzyma obręcze o średnicy 19 cali. W opcji oferowane będą koła w rozmiarze 21 cali.

 

Lista wyposażenia Macana obejmuje tryb terenowy (działa do 80 km/h) aktywujący specjalne ustawienia pokładowej elektroniki i przekładni, system kontroli zjazdu, a w wersji z zawieszeniem pneumatycznym - możliwość zwiększenia prześwitu ze 190 do 230 mm (standardowo: 205 mm). 

Rynkowy debiut Macana zaplanowano na kwiecień 2014 roku. Ceny wersji S i S Diesel na niemieckim rynku zaczynają się od 57 930 euro; Macana Turbo wyceniono na 79 826 euro.

msob

Porsche świętuje: 0,5 mln Cayenne z fabryki w Lipsku

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy