Porsche Cayenne Coupe zaprezentowane

Od dawna zapowiadana, bardziej dynamiczna odmiana Cayenne, wreszcie ujrzała światło dzienne.

Cayenne Coupe wyróżnia się, jak łatwo się domyślić, linią dachu, która zaczyna opadać tuż za przednią szybą. Wrażenie dynamicznej linii nadwozia potęguje mocno pochylona klapa bagażnika oraz zwężająca się linia okien. Tylne światła przejęto ze zwykłego Cayenne, ale cała reszta została zaprojektowana na nowo, jak choćby zderzak, na którym umieszczono tablicę rejestracyjną.

Auto jest o 20 mm niższe, od klasycznej odmiany. Jego dynamikę podkreśla "lotka" wieńcząca dach oraz duży spojler wysuwany z klapy bagażnika (podobnie jak w Panamerze). Do wyposażenia standardowego należy szklany dach, który na życzenie może być wykonany z karbonu. Ma on specjalne profilowanie i jest jednym z elementów sportowego pakietu, w skład którego wchodzi też między innymi pakiet stylistyczny nadwozia oraz 22-calowe felgi GT Design.

Reklama

Nowością w wersji Coupe jest konfiguracja czteroosobowa z kanapą ukształtowaną na wzór osobnych foteli. Niestety, w przeciwieństwie do Panamery, to nadal jest kanapa, a nie dwa indywidualne fotele, takie same jak z przodu. Ponadto, zamiast szerokiej konsoli z ekranem dotykowym (jak w Panamerze), znajdziemy tu jedynie mały schowek z żaluzją. Na szczęście klasyczna, trzyosobowa kanapa nie wymaga dopłaty.

Pomimo sportowo ukształtowanej tylnej części nadwozia, Cayenne Coupe pozostaje autem praktycznym. Pasażerowie w drugim rzędzie siedzą o 30 mm niżej, więc opadająca linia dachu nie powinna wpływać negatywnie na ilość miejsca nad ich głowami. Bagażnik natomiast oferuje przepastne 625 l pojemności (w wersji Turbo 600 l).

Samochód debiutuje na rynku w dwóch odmianach - bazowej o mocy 340 KM oraz Turbo, generującej 550 KM. W przypadku pierwszej sprint do 100 km/h trwa 5,9 s, a prędkość maksymalna to 243 km/h. Druga rozpędza się do 100 km/h w 3,9 s i może jechać nawet 286 km/h.

Porsche Cayenne Coupe można już zamawiać w Polsce. Ceny to 411 tys. zł za wersję bazową oraz 720 tys. zł za Turbo.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy