Pierwsza na świecie tylna poduszka
Toyota prowadzi prace, których celem jest zaprezentowanie wersji produkcyjnej prototypu iq.
Samochód ten, który pokazano po raz pierwszy we Frankfurcie, jest o niemal pół metra mniejszy od najmniejszej obecnie produkowanej toyoty, czyli modelu aygo.
Iq ma 2.98 m długości, co oznacza, że jest o 28 cm dłuższy od smarta fortwo. Jednak w odróżnieniu od dwuosobowego niemieckiego minisamochodu japoński concept ma mieścić troje dorosłych osób oraz dziecko. Ma w tym pomóc specjalna aranżacja wnętrza. Pasażerowie przednich foteli - podróżując tylko we dwójkę - siedzą normalnie obok siebie. Jeśli jednak potrzebne jest miejsce dla trzeciego pasażera, prawy przedni fotel jest przesuwany do przodu, dzięki czemu z tyłu pojawia się więcej miejsca. Również pasażer przedniego fotela nie jest poszkodowany, bowiem deska rozdzielcza przed nim została zminimalizowana i przesunięta do przodu.
Podczas prac nad wersją produkcyjną iq Japończycy natknęli się jednak na dość ważki problem. Otóż głowa pasażera siedzącego z tyłu znajduje się tylko 30 cm od tylnej szyby, a to oznacza spore ryzyko poważnych obrażeń podczas najechania na tył iq. Dlatego inżynierowie rozważają zastosowanie... pierwszej na świecie tylnej poduszki powietrznej. Obecnie nie jest przesądzone, czy zda ona egzamin i rzeczywiście trafi do iq.
Plany zakładają, że iq pojawi się w sprzedaży w 2009 roku.