Peugeot 208 nowej generacji

Kolejna odsłona 208 idzie śladem większego 508 i wyróżnia się wyjątkowo oryginalną stylistyką.

Nowe 208, powstałe na platformie CMP, zmieniło się nie do poznania. Auto otrzymało masywny grill oraz reflektory z trzema paskami świetlnymi do jazdy dziennej (mają przypominać ślad po kocich pazurach), z których zewnętrzny wcina się w zderzak na niemal całej jego wysokości. Motyw pazurów powtórzony jest z tyłu, który ma oryginalny, bardzo obły kształt, zwężający się ku górze. Tylne światła połączone są czarną blendą.

Tak bardzo rewolucyjnych zmian nie ma natomiast we wnętrzu - już poprzednik korzystał bowiem z rozplanowania deski rozdzielczej zgodnej z ideą i-Cockpit. Nowy model idzie o krok dalej, oferując nawet 10-calowy ekran multimediów oraz wirtualne zegary. Jeśli do tego dodamy jeszcze wyświetlacz head-up oraz dość fantazyjny projekt deski rozdzielczej, otrzymamy wyjątkowo ciekawe i nowoczesne wnętrze, szczególnie jak na segment B.

Reklama

Do napędu nowego 208 posłużą trzy silniki z rodziny 1.2 PureTech, o mocach 75, 100 oraz 130 KM. Alternatywą dla nich jest diesel 1.5 BlueHDi, rozwijający 100 KM. Od samego początku dostępna będzie też odmiana elektryczna e-208. Jej motor elektryczny generuje 136 KM oraz 260 Nm co pozwala na sprint do 100 km/h w 8,1 s. Dzięki bateriom o pojemności 50 kWh na jednym ładowaniu ma on przejechać do 340 km.

Nowy Peugeot 208 ma pojawić się w salonach jesienią.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy