Peugeot 2008 w nowej odsłonie
Druga generacja miejskiego crossovera Peugeota została właśnie zaprezentowana. Auto kupimy także w elektrycznej wersji e-2008.
Nowe 2008 wyraźnie zostało zainspirowaną stylistyką mniejszego 208, dzięki czemu będzie przyciągać sporo spojrzeń na ulicach. To zasługa między innymi charakterystycznych reflektorów z paskami LED do jazdy dziennej. Z kolei z tyłu uwagę zwraca mocno zwężająca się linia okien oraz wąska czarna blenda, biegnąca przez całą szerokość samochodu, w której ukryte są reflektory.
Poza rewolucją w stylistyce, Peugeot 2008 zmienił się również zauważalnie pod względem wymiarów. Auto mierzy teraz 4,3 m, a więc jest o 14 cm dłuższe od poprzednika. Szerokość to 1,7 m, a wysokość 1,54 m. Rozstaw osi to 2,61 m (+ 6 cm). Powinno to przełożyć się na zauważalnie większą ilość miejsca w kabinie, szczególnie na tylnej kanapie. Bagażnik oferuje teraz 405 l.
Wnętrze z kolei przeszło ewolucję. Koncepcja deski rozdzielczej nazwana przez Francuzów i-Cockpit była już obecna w poprzedniku. Największą różnicą jest zastosowanie wirtualnych zegarów oraz powiększenie centralnego ekranu dotykowego (maksymalnie 10 cali). Zmianą in minus, której można było jednak się spodziewać, jest rezygnacja z osobnego panelu klimatyzacji - sterujemy nią za pomocą wspomnianego wyświetlacza.
Gama silnikowa obejmuje de facto dwie jednostki - benzynowe 1.2 PureTech oraz wysokoprężne 1.5 BlueHDi. Pierwszy występuje w wersjach o mocy 100, 130 oraz 155 KM, a drugi 100 oraz 130 KM. Zależnie od wybranego wariantu dostępna jest sześciobiegowa przekładnia ręczna, lub ośmiobegowa automatyczna.
Prawdziwą nowością w gamie jest wersja elektryczna, nazwana e-2008. Wykorzystuje ona motor o mocy 136 KM i generujący 300 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Producent nie podał jeszcze osiągów tej odmiany, ale wiadomo, że bateria o pojemności 50 kWh ma zapewnić realny zasięg 310 km (wg cyklu WLTP).
Druga generacja Peugeota 2008 ma pojawić się w salonach pod koniec 2019 roku.