Oszczędna Honda Accord Plug-in Hybrid

Honda przedstawia hybrydowego Accorda Plug-in Hybrid (PHEV) jako "najbardziej ekonomiczny sedan Ameryki".

Accorda PHEV napędza hybrydowy zespół napędowy o łącznej mocy 196 KM. Składa się on z 2-litrowego silnika benzynowego w obiegu Atkinsona (opóźnione zamknięcie zaworów ssących) o mocy 137 KM i 166-konnej jednostki elektrycznej, współpracującej z litowo-jonowymi bateriami z możliwością ładowania z gniazdka. Ich pełne "tankowanie" trwa mniej niż godzinę.

Zestaw ten pozwala Accordowi na pokonanie od 16 do 21 km bez użycia jednostki spalinowej. Gdy ta wkracza do akcji, średnie zużycie paliwa wynosi według Hondy 5,1 l/100 km.

Reklama

Aby obniżyć masę hybrydy, japońscy inżynierowie zastosowali ramę pomocniczą silnika i wzmocnienie tylnego zderzaka z aluminium oraz zestaw naprawczy zamiast koła dojazdowego.

Model różni się od odmian napędzanych jednostkami spalinowymi również lżejszą, aluminiową maską, kutymi obręczami o średnicy 17 cali z oponami o obniżonych oporach toczenia, nowym przednim zderzakiem oraz poprawiającymi aerodynamikę osłonami podwozia i spojlerem.

Ceny Hondy Accord PHEV startują w USA od 39 780 dolarów bez kosztów dostawy (790 $).

msob

Honda Accord 2.2 i-DTEC Type S - TEST

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy