Ofensywa Forda w Europie

Już wkrótce zmniejszą się rozbieżności pomiędzy paletą modeli Forda na poszczególnych kontynentach. Do europejskich salonów trafi m.in. miejski crossover EcoSport, SUV Edge oraz - prosimy o werble - kultowy Mustang.

Ford chce skuteczniej wykorzystać rosnącą popularność crossoverów oraz SUV-ów. Szacuje się, że w ciągu najbliższych pięciu lat ich sprzedaż w Europie wzrośnie aż o 34 proc. Już teraz niemal co szósty sprzedawany w Niemczech nowy samochód należy do tej grupy aut.

W 2014 r. producent zamierza wzbogacić swoją europejską ofertę o dwa nowe modele. Mniejszy z nich - EcoSport - bazuje na Fieście i jest produkowany w Brazylii. W tym roku zadebiutowała druga generacja modelu (więcej o aucie pisaliśmy tutaj: Ford EcoSport).

Reklama

Większy Edge powstaje w USA i wykorzystuje platformę Mazdy CX-9. Do Europy trafi jednak dopiero jego druga generacja, opracowana - podobnie jak nowy Focus i Mondeo - jako koncepcja globalna, która będzie sprzedawana w tej samej formie na całym świecie.

Ale miłośników motoryzacji bardziej ucieszy inna wiadomość. Do europejskich salonów oficjalnie zawita także kultowy Mustang, do tej pory dostępny jedynie drogą prywatnego importu. Na jego debiut trzeba będzie jednak poczekać do 2015 roku, gdy Ford zaprezentuje szóstą generację modelu. 

Warto dodać, że w ubiegłym roku do Europy przybył z Ameryki Północnej inny legendarny pony car (określenie przystępnych cenowo samochodów sportowych z tylnym napędem, oferowanych w USA) - Chevrolet Camaro

Marcin Sobolewski

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy