Nowa wersja ESP firmy Bosch

Bosch rozszerzył aktualną generację układów wspomagania prowadzenia pojazdu ESP 9 o nową, ulepszoną wersję - ESP 9 premium.

Głównym elementem nowej wersji ESP jest wydajniejsza pompa powrotna, która ma wytwarzać ciśnienie nie tylko szybko, ale też prawie bezwibracyjnie. Podczas gdy aktualne układy stabilizacji toru jazdy wykorzystują dwa elementy tłoczące, w ESP 9 zintegrowanych jest w sumie sześć tłoków. Mają one gwarantować szybki i równomierny wzrost ciśnienia. Dzięki temu układ może szybko reagować, nie dopuszczając do sytuacji krytycznych, ale także łagodnie interweniować, co jest pożądane przy funkcjach takich jak automatyczne hamowanie na suchej nawierzchni czy adaptacyjny tempomat. Ze względu na konstrukcję pompy, praktycznie wyeliminowano powstawanie odgłosów i drgań na pedale hamulca.

Modułowa konstrukcja systemu ESP 9 plus dodatkowo realizację szeregu popularnych funkcji wspomagających: od układu wspomagania jazdy na wzniesieniach Hill Hold Control aż do układu adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości ACC (Adaptive Cruise Control) z funkcją Stop&Go. Wersja ESP 9 premium współpracuje z kolejnymi układami wspomagania: asystentem pasa ruchu i hamowania awaryjnego czy indywidualnym dla każdego z kół rozkładem momentu obrotowego (Torque Vectoring). O rodzaju funkcji i zakresie ingerencji lub wspomagania decydują producenci samochodów.

Dodatkowo, układ ESP 9 premium jest mniejszy i o ok. 800 g lżejszy od swojego poprzednika. 

Reklama

Marcin Sobolewski, źródło: Bosch

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy