Nowa Mazda CX-5 – świeży powiew w segmencie SUV

Segment kompaktowych SUV-ów cieszy się na rynku coraz większą popularnością. Odpowiedzią Mazdy na ten trend jest model CX-5, który szybko odniósł sukces i stał się jednym z najpopularniejszych modeli tej znanej marki. Co nowego zaproponowali Japończycy?

W chwili debiutu rynkowego w 2012 roku, CX-5 była pierwszą Mazdą, w której zastosowano wszystkie technologie z serii SKYACTIV – w silnikach, skrzyniach biegów, nadwoziu i podwoziu. Najnowocześniejsze rozwiązania poskutkowały wysokimi osiągami i znakomitym komfortem jazdy, a także niskim zużyciem paliwa za sprawą niskiej masy własnej samochodu (od 1345 kg) i bardzo dobrych własnościach aerodynamicznych nadwozia (współczynnik oporu powietrza Cx o wartości 0,33).

SUV Mazdy został zaprojektowany według odważnej stylizacji KODO (z japońskiego „Dusza ruchu”). Atrakcyjna, dynamiczna sylwetka SUV-a wyróżnia się na tle konkurencji i przyciąga uwagę, bez uszczerbku na funkcjonalności, tak przecież ważnej w klasie uniwersalnych samochodów rodzinnych. CX-5 jest najszersza (1840 mm) i ma największy rozstaw osi w swoim segmencie (2700 mm), to oznacza dużą ilość miejsca we wnętrzu i pojemny bagażnik - 503 litry (z uwzględnieniem schowka pod podłogą). Bardzo wygodnymi rozwiązaniami okazują się elementy systemu Karakuri – zdalnie składane oparcia tylnych foteli w proporcjach 40:20:40 i roleta, która otwiera się i zamyka wraz z klapą bagażnika.

Reklama

 Ponadto w kompaktowym SUV-ie Mazdy zastosowano zaawansowane systemy bezpieczeństwa aktywnego, takie jak: układ automatycznego hamowania Smart City Brake Suport (pomaga zminimalizować konsekwencje kolizji przy prędkościach poniżej 30 km/h), Lane Departure Warning System (ostrzega przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu), Rear Vehicle Monitoring (ostrzega przed pojazdami jadącymi z tyłu i znajdującymi się w tzw. martwym punkcie oraz High Beam Control System (automatycznie przełącza między światłami mijania i drogowymi).

Bezpieczeństwo bierne CX-5 zostało wysoko ocenione przez organizację Euro NCAP – w przeprowadzonych testach zderzeniowych auto otrzymało maksymalny wynik pięciu gwiazdek. To wszystko w połączeniu ze słynną japońską niezawodnością szybko zaowocowało wysoką sprzedażą.

Mazda co roku udoskonala swój popularny model, wyposażając go w jeszcze  więcej nowoczesnych rozwiązań. Po modernizacji, przeprowadzonej pod koniec ubiegłego roku (premiera Mazdy CX-5 2015 miała miejsce na salonie samochodowym w Los Angeles), producent z Hiroszimy wprowadził do tego modelu kolejne udoskonalenia. Dzięki temu wygląda on jeszcze bardziej stylowo i agresywnie, posiada staranniej wykonane, lepiej wyciszone i bardziej funkcjonalne wnętrze, a także może posiadać nowe elementy wyposażenia, m.in. adaptacyjne reflektory w technologii LED i multimedialny system łączności MZD Connect. Od teraz menu komputera pokładowego wyświetla informacje w języku polskim.

Ponadto z nowym rokiem produkcyjnym zadebiutowała większa i mocniejsza benzynowa jednostka napędowa 2.5 SKYACTIV-G o mocy 192 KM, która dołączyła do dotychczasowych silników – benzynowego 2.0/165 KM i wysokoprężnego o pojemności 2,2 litra i mocy 150 KM. Dostępny jest zarówno napęd na przednie, jak i na cztery koła. Klienci do wyboru mają także ręczną lub automatyczną skrzynię biegów (obie o sześciu przełożeniach).

Na pokładzie pojawiły się również kolejne elektroniczne układy zwiększające bezpieczeństwo czynne i pozwalające na szybsze rozpoznawanie zagrożeń, np. system wspomagający utrzymanie pojazdu na wybranym pasie ruchu (LKA), system wspomagający hamowanie (SCBS), czy aktywny tempomat utrzymujący odległość od pojazdu poprzedzającego. Mazda CX-5 z roku modelowego 2015 jeszcze wyżej podnosi poprzeczkę w klasie kompaktowych SUV-ów. Jeśli szukasz tego typu samochodu, to powinieneś wziąć pod uwagę tę propozycję z Japonii.

materiały prasowe
Dowiedz się więcej na temat: Mazda | Mazda CX-5
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy