Nowa Astra z Gliwic
W 2015 roku Opel zakończy produkcję Astry w Niemczech. Nowa generacja modelu będzie powstawać w Polsce i w Wielkiej Brytanii.
Po zakończeniu produkcji Astry IV w 2015 roku fabryka Opla w Ruesselsheim zajmie się montażem Zafiry, której produkcja zostanie przeniesiona tam po zamknięciu zakładów w Bochum. To element oszczędnościowej polityki koncernu GM, mającej na celu ograniczenie strat generowanych przez niemiecką markę (18 mld dolarów od 1999 roku).
Nowa, piąta generacja Astry będzie wytwarzana w fabryce w Gliwicach oraz w zakładach Vauxhalla w brytyjskim Ellesmere Port. W zamian za cięcia płac tamtejsi pracownicy otrzymali gwarancję zatrudnienia w obecnej dekadzie; w związku z uruchomieniem produkcji kolejnej odsłony modelu zatrudnienie zwiększy się z 2100 do 2800 osób.
Od stycznia do kwietnia br. liczba rejestracji nowych Opli i Vauxhalli spadła w Europie o 5,2 proc., do 279 409 szt. W tym czasie rynek europejski nowych samochodów skurczył się o 7 proc. (z 4,49 do 4,18 mln sztuk).
msob