Nowa Alfa Romeo Giulia – włoski ponadczasowy design w nowej odsłonie

Wyjątkowy, elegancki włoski design oraz sportowe wrażenia podczas jazdy to cechy, które od zawsze wyróżniały i charakteryzowały modele Alfa Romeo. Doskonałym odzwierciedleniem tych wartości marki jest nowa, odświeżona Giulia, która przekonuje do siebie dodatkowo nowymi nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi oraz bardzo korzystnymi warunkami gwarancyjnymi.

Prezentacja partnera

Nowa Alfa Romeo Giulia MY23 to włoski design w najlepszym wydaniu

Trudno o bardziej sportową i ponadczasową linię nadwozia niż limuzyna, zaś mistrzami designu od zawsze byli Włosi. Trudno zatem o lepszy przykład, niż nowa Alfa Romeo Giulia. Design tego modelu to prawdziwie unikalne połącznie klasyki oraz nowoczesnych rozwiązań technicznych.

Znajdziemy tu zatem charakterystyczne dla Marki Scudetto, czyli osłonę chłodnicy w kształcie tarczy, będące przez dekady znakiem rozpoznawczym Alfy Romeo oraz nowe matrycowe reflektory przednie Full LED. Są one jednym z przykładów implementowania nowoczesnych rozwiązań wpływające na lepsze bezpieczeństwo podczas jazdy bez względu na panujące warunki drogowe.

Reklama

Dodatkowo pozwalają na precyzyjne sterowanie snopem światła, tak aby zapewnić kierowcy jak najlepszą widoczność, bez oślepiania innych użytkowników dróg. Nie do pomylenia są także duże alufelgi z pięcioma otworami nawiązujące do starej tarczy zegara.

Nowoczesność i wysmakowanie to teraz również cechy wnętrza nowej Alfy Romeo Giulii

Wnętrze i deskę rozdzielczą Giulii zaprojektowano według najlepszych wzorców, typowych dla modeli Alfa Romeo. Stylistyka wnętrza sprawia wrażenie minimalistycznej, nie przytłacza kierowcy i nie odwraca jego uwagi od najważniejszego, czyli od czerpania przyjemności z jazdy. Wirtualny 12,3" kokpit zegarów tradycyjnie umieszczono w głębokich tubach. Można tego nie zauważyć w pierwszej chwili, ponieważ jedna z opcji personalizacji prezentuje analogowe zegary, nawiązujące do historycznych modeli Alfa Romeo. Górna część deski rozdzielczej, osłaniająca wirtualny kokpit zegarów z dwiema klasycznymi tubami, łagodnie opada w kierunku pasażera, nadając desce rozdzielczej płynności i lekkości.

W opadającą deskę rozdzielczą zgrabnie wkomponowano ekran systemu multimedialnego o przekątnej 8,8 cala. Wyróżnia się on nowoczesnym wyglądem oraz intuicyjnym menu. Kierowcy mogą skorzystać też z pełnej integracji swojego smartfona z samochodem, za sprawą Apple CarPlay oraz Android Auto.

Alfa Romeo Giulia to prawdziwie sportowa limuzyna

Sportowy charakter Alfy Romeo Giulii najbardziej przejawia się oczywiście w jej dynamice jazdy i wzorowym prowadzeniu. Pod maską włoskiej limuzyny pracuje 2-litrowy, doładowany mocny silnik o mocy 280 KM, co samo w sobie jest sporą wartością. Trzeba jednak wziąć pod uwagę również bardzo niską masę własną modelu, wynoszącą jedynie 1,5 tony. To jedna z wielu zalet platformy Giorgio na której zbudowano Giulię.

Jeśli dodamy do tego błyskawicznie działającą 8-biegową skrzynię automatyczną oraz doskonały napęd na wszystkie koła (Q4), otrzymamy przepis na naprawdę szybki samochód. I tak też jest w rzeczywistości - przyspieszenie do 100 km/h trwa tylko 5,2 s.

Co warte podkreślenia, charakter prowadzenia Giulii możemy dostosować do naszych aktualnych potrzeb i nastroju, za sprawą systemu Alfa DNA, pozwalającego wybierać między trzema trybami - Dynamic, Normal oraz Advanced Efficiency. Pierwszy przeznaczony jest do dynamicznej, sportowej jazdy, zaś drugi do codziennego, zrelaksowanego przemieszczania się. Trzecia opcja stawia dodatkowy nacisk na oszczędność paliwa.

Bez względu jednak na to, który w danym momencie wybierzemy, możemy liczyć na unikalne połączenie komfortu jazdy ze świetnym prowadzeniem i wzorowym zachowaniem na zakrętach. Jeśli do tego dodamy bardzo precyzyjny układ kierowniczy oraz fakt, że większa część mocy trafia zwykle na tylne koła, możemy poczuć się nie jak w sportowej limuzynie, ale sportowym coupe.

Alfa Romeo Giulia - dopasowana oferta i spokój na lata

Oferta dostępnych wersji nowej Alfy Romeo Giulii obejmuje pięć wersji wyposażenia - od nastawionych bardziej na komfort podróżowania wersji Super, Sprint oraz eleganckiej wersji Ti, aż po najbardziej sportowe wersje Veloce wraz z limitowaną edycja specjalna Competizione. Z kolei osoby pokonujące duże dystanse, którym zależy na jak najniższym spalaniu, mogą wybrać odmianę z 210-konnym silnikiem Diesla zapewniającym świetną dynamikę (przyspieszenie do 100 km/h w 6,8 s), a jednocześnie spalającą średnio 5,5 l/100 km.

Niskie wydatki zapewniają właścicielowi Alfy Romeo Giulii także doskonałe warunki gwarancyjne i serwisowe. Klient może liczyć na 5 lat ochrony gwarancyjnej, a ponadto w cenie samochodu otrzymuje on teraz pakiet serwisowy na 3 lata z limitem do 35.000 kilometrów, pozwalający przez ten czas korzystać z bezpłatnych przeglądów serwisowych.

Średnie zużycie paliwa i emisja CO2 określone na podstawie pomiarów w cyklu WLTP (Światowa zharmonizowana procedura badań pojazdów lekkich) dla Alfy Romeo Giulii 2.2 JTDM 210 KM AT8 Q4 5,5 l/100 km; 145 g CO2/km.

 

Prezentacja partnera

Advertisement
.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy