Mercedes SLK z odświeżoną paletą silników

Mercedes postanowił przygotować swojego małego roadstera na nowy sezon, wprowadzając do jego oferty nowe jednostki napędowe i przekładnie.

Paletę jednostek napędowych otwiera odmiana SLK 200 napędzana 2-litrową turbodoładowaną jednostką o mocy 184 KM i momencie obrotowym wynoszącym 300 Nm (o 30 Nm więcej, niż dotychczas), która rozpędza samochód do 100 km/h w 6,9 s. SLK 300 (zastępujący SLK 250) wykorzystuje silnik o tej samej pojemności, ale rozwijający 245 KM i zapewniający sprint do 100 km/h w 5,8 s.

Bez zmian pozostały natomiast najmocniejsze odmiany - SLK 350 (3,5-litrowe V6 o mocy 306 KM) oraz SLK 55 AMG (5,5-litrowe V8 rozwijające 421 KM) rozpędzające do niewielkie coupe-cabrio do 100 km/h w odpowiednio 5,6 s i 4,6 s. Jedyną nowością jest wyposażenie je w system Start/Stop, dzięki któremu spełniają normy emisji spalin Euro 6.

Reklama

Zużycie paliwa obniżono również w jedynej odmianie wysokoprężnej - SLK 250 d zużywa teraz średnio 4,4 l/100 km (o 0,4 l mniej, niż dotychczas), zapewniając jednocześnie przyspieszenie do 100 km/h w 6,6 s.

Odmiany 200, 300 oraz 250 d otrzymały też nowe skrzynie biegów. W przypadku najsłabszej jest to 6-biegowa przekładnia manualna, ale opcjonalnie można zamówić nowy, 9-stopniowy "automat". Dwie pozostałe wersje dostępne są tylko ze skrzynią automatyczną 9G-TRONIC.

Przy okazji modernizacji palety silnikowej, Mercedes wprowadził też kilka drobnych zmian w wyposażeniu. LED-owe światła do jazdy dziennej otrzymamy teraz seryjnie, a system multimedialny wykorzystuje teraz nową antenę, która poprawia jakość odbioru stacji radiowych i pozwala na korzystanie z transmisji danych LTE. SLK jest dostępny też w dwóch nowych odcieniach szarości - Selenite Grey Metallic oraz Designo Cerussite Grey Magno.

W związku ze zmianami, ceny Mercedesa SLK nieznacznie się podniosły. Auto można już zmawiać u dilerów.

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama