Mercedes E Coupé i Cabriolet po faceliftingu - informacje, zdjęcia i wideo

Bardziej dynamiczne oblicze, nowe silniki 4-cylindrowe i rozbudowane systemy bezpieczeństwa - oto zmodernizowana klasa E w wersji Coupé i Cabriolet w skrócie.

Podobnie jak limuzyna i kombi, klasa E w wersji Coupé i Cabriolet nie ma już czterech "oczu". Charakterystyczny motyw zdradza świetlna oprawa reflektorów, ale teraz kryją się one pod wspólnym kloszem. Opcjonalnie model można doposażyć w kompletne oświetlenie LED.

Agresywne oblicze odnowionej klasy E podkreśla również przedni zderzak z większymi wlotami powietrza, wlot powietrza przecięty pojedynczą listwą, nowe wkłady tylnych lamp oraz tylny zderzak z imitacją dyfuzora i szerokimi końcówkami wydechu.

Tradycyjnie dla coupe Mercedesa, dwudrzwiowa klasa E jest pozbawiona środkowego słupka. 

Reklama

W przypadku Cabrioletu zmianom poddano opcjonalny system AIRCAP z deflektorem przedniej szyby, który wysuwa się teraz samoczynnie powyżej 40 km/h. Redukuje on zawirowania powietrza we wnętrzu auta, a co za tym idzie - poziom hałasu. Komfort jazdy bez dachu zwiększa również osłona przeciwwiatrowa między tylnymi zagłówkami oraz system podgrzewania okolic karku AIRSCARF.

W kabinie uwagę zwraca nowa kierownica, zatopione w tubach zegary, ekran na konsoli środkowej w lśniącej oprawie oraz analogowy czasomierz. W wersjach z automatyczną skrzynią dźwignię zmiany biegów przeniesiono na kolumnę kierownicy.

Podobnie jak w limuzynie i kombi, Mercedes uzbroił klasę E w najnowocześniejsze systemy wspomagania, które znajdą zastosowanie w nowej klasie S. Korzystają one z kamery stereoskopowej oraz zespołu czujników radarowych, a ich lista obejmuje m.in.: radarowy system COLLISION PREVENTION ASSIST, ostrzegający przed ryzykiem najechania na tył innego pojazdu, ATTENTION ASSIST, który potrafi ostrzec teraz o nieuwadze i senności kierowcy, a także aktywny tempomat z funkcją półautomatycznego śledzenia toru jazdy poprzedzającego auta czy układ autonomicznego hamowania PRE-SAFE® Brake, reagujący na przechodniów (pozwala uniknąć kolizji do prędkości 50 km/h). W opcji dostępny jest również system Adaptive Highbeam Assist PLUS, pozwalający na permanentne używanie świateł drogowych bez oślepiania innych uczestników ruchu (są oni maskowani w stożku światła) oraz układ automatycznego parkowania.

Co pod maską? Poza benzynowymi jednostkami V6 i V8 dostępne będą nowe, 4-cylindrowe jednostki BlueDIRECT z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem. Paleta sześciu silników benzynowych obejmuje wersje o mocy od 135 kW (184 KM) do 300 kW (408 KM), a trzech turbodiesli - od 125 kW (170 KM) do 195 kW (265 KM). Każdy z nich zaopatrzony jest w układ ECO start/stop. Za transfer siły napędowej do tylnych kół odpowiada 6-biegowa skrzynia ręczna lub 7-stopniowy automat 7G-TRONIC PLUS, który oferuje teraz czasowy tryb M - jeśli kierowca zmieni przełożenie ręcznie, po chwili przekładnia samoczynnie przełączy się na tryb w pełni automatyczny.

Standardowo, klasa E Coupé i Cabriolet wyposażona jest w zawieszenie AGILITY CONTROL z selektywną kontrolą tłumienia (opcjonalnie sportowe, z dwoma trybami jazdy). Model po faceliftingu otrzyma elektromechaniczny układ kierowniczy Direct-Steer ze zmiennym przełożeniem i siłą wspomagania dostosowaną do prędkości jazdy.

Nowości nie zabrakło na liście wyposażenia. Klasa E dostępna będzie z rozbudowanym systemem multimedialnym COMAND Online z nawigacją z twardym dyskiem oraz dostępem do internetu i aplikacji firmy Google. 

msob

Zmodernizowany Mercedes klasy E - INFORMACJE I ZDJĘCIA

magazynauto.pl
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy