Mazda notuje kolejne wzrosty sprzedaży w Europie
W I kwartale br. Mazda sprzedała w Europie 50 221 aut, o 26 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku 2013. W rezultacie rynkowy udział japońskiej marki wzrósł w tym czasie z 1,3 do 1,5 proc.
Mazda osiągnęła lepsze wyniki praktycznie na wszystkich rynkach. Rekordowe wzrost zanotowano w Portugalii (+141 proc.), Polsce (+62 proc., 1336 zarejestrowanych aut), Szwecji (+60 proc.), Hiszpanii (+47 proc.), Danii i Irlandii (+44 proc.), Austrii (+42 proc.), Wielkiej Brytanii (+38 proc.) oraz w Niemczech (+24 proc.).
Dużą popularnością cieszą się przede wszystkim nowe modele z rodziny Skyactiv: 3, 6 i CX-5. Popyt na ten ostatni ciągle utrzymuje się na poziomie odnotowanym dwa lata temu, przy okazji debiutu.
Jak wypadli inni japońscy producenci? Dla porównania, sprzedaż Mitsubishi w Europie wzrosła w I kwartale br. o 11 proc. (do 18,2 tys. sztuk), Suzuki- o 22,2 proc. (do 44,4 tys.), Toyoty - o 9,6 proc. (do 135 tys.), a Hondy spadła o 5,9 proc. (do 38,2 tys. sztuk).
msob, źródło: Mazda